جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 6 ارديبهشت 1402     
برگزاری نشست اقتصادی ایران و سوریه

 تهران - ایرنا- نشست اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و سوریه با حضور وزیران دو کشور در شهر دمشق برگزار شد.

برگزاری نشست اقتصادی ایران و سوریه
 
به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری دولتی سوریه، شرکت کنندگان در نشست تجاری ایران و سوریه مشکلات پیش روی همکاری های اقتصادی و تجاری بین تجار دو کشور را در سایه تحریم های ظالمانه تحمیل شده علیه دو طرف و پیشنهاداتی که کار بخش خصوصی را تسهیل و سرمایه گذاری را تشویق می کند، بررسی کردند.
 
آنها همچنین مشارکت برای افزایش سطح روابط اقتصادی و تجاری بین دو کشور را مورد بحث و بررسی قرار دادند.
 
فهد درویش رئیس اتاق بازرگانی سوریه و ایران در این نشست به طور مفصل مجموعه ای از پیشنهادات را ارایه کرد که بر ضرورت فعال سازی توافقنامه تجارت آزاد بین سوریه و ایران و ایفای نقش بدون مانع آن، تلاش برای حل مشکل نقل و انتقال پول، تاسیس شرکت های سرمایه گذاری در زمینه همکاری های تجاری، صنعتی، بهداشتی، دارویی و کشاورزی و تشویق شرکت های ساخت و ساز و عمرانی ایرانی برای کار در سوریه متمرکز بود.
 
محمد سامر الخلیل وزیر اقتصاد و تجارت خارجی نیز این نشست را فرصتی مهم برای آگاهی از موانع توسعه روابط تجاری و سرمایه گذاری و نیز اطلاع از فضای قانونی دانست که در سایه تمایل مشترک دو طرف برای بهبود روابط در دو بخش دولتی و خصوصی، به تقویت همکاری بین دو کشور کمک می کند.
 
وی گفت که کمیته ای در حال بررسی اصلاحیه برای کاهش عوارض گمرکی است و همچنین پیش نویس توافقنامه معامله با ارزهای محلی، مبادله کالا و ترانزیت و هر چیزی که روابط دوجانبه را به جلو می برد، در حال بررسی است.
 
مهرداد بذر پاش وزیر راه و شهرسازی و رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و سوریه نیز در این نشست اهمیت توسعه اقتصادی در همه زمینه‌ها و تدوین طرح‌ها و برنامه‌هایی برای تسهیل این امر را تبیین کرد؛ بویژه که قراردادهای بسیاری بین دو کشور امضا شده است.
 



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: