جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 27 مرداد 1394     
تعداد 90 هزار دستگاه تاکسی فرسوده در کشور فعالیت می کنند

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز ، سرپرست اتحادیه تاكسیرانیهای شهری كشور  گفت: در حال حاضر 20 درصد از تاکسی های ناوگان به فرسودگی رسیده  است ولی به دلیل مسایل مالی موجود امکان نوسازی این بخش ممکن نمی باشد اما با این حال آمار رضایت بخشی از تاکسی های فعال در دست است که نشان می دهد به ازای هر 100 نفر یک تاکسی در سطح شهر موجود می باشد.

مسعود طبیبی در ادامه گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز اظهار داشت: همچنین نرخی برای نوسازی تاکسی در شورای شهر تصویب شده است که بنا به شرایط موجود امکان خرید و ورود تاکسی های جدید خارجی به جای پیکان و پراید امکان پذیر نمی باشد در نتیجه ناوگان تاکسی رانی طی فراخوانی  برای شرکت های توانمند حمل و نقل خصوصی همکاری آنها را با سیستم حمل و نقل عمومی خواستار شده است.

وی افزود: در راستای نوسازی خودروهای فرسوده ستاد مدیریت سوخت و سازمان شهرداری ها جلساتی را در خصوص نحوه انتقال مسئولیت و پرداخت وام برگزار کرده اند که امید است هر چه سریع تر نتیجه مطلوب حاصل شود.

وی تصریح کرد: هم اکنون خودروی سمند EF7 مناسب ترین گزینه برای جایگزینی تاکسی های فرسوده است و براساس استانداردهای تعریف شده برای تاکسی و قیمت مناسب آن باعث شده تا این خودرو در ردیف دریافت مجوز ورود به چرخه حمل و نقل عمومی را از آن خود کند.

طبیبی در پایان در تاکسی های فرسوده گفت: همچنین تا پایان سال جاری تعداد 90 هزار دستگاه تاکسی فرسوده در کشور وجود دارد که باید زیرساخت های لازم برای نوسازی آن انجام پذیرد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: