جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 5 ارديبهشت 1402     
تکمیل زیر ساخت‌های اربعین؛ در اولویت دستگاه‌های اجرایی

 معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی از تکمیل زیرساخت‌های اربعین به عنوان اولویت دستگاه‌های اجرایی یاد کرد.

 
علیرضا عباس زاده، امروز سه شنبه ۵ اردیبهشت در کمیته زیر ساخت اربعین حسینی(ع) گفت: نماز عید فطر در اوج شکوه معندی و مظهر اقتدار حکومت زمینه ساز ظهور است.
به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه اقتدار امام و امت در ایران اسلامی به برکت خون شهدا مقدمه نجات بشریت است، افزود: اربعین زمینه ساز اتفاق نهایی جریان پرده هستی و آفرینش است و نمونه آن را در طول تاریخ نداشته‌ایم.
 
عباس زاده ادامه داد: اکنون در جریان تحولی تاریخ قرار گرفته‌ایم و باید برنامه‌ها، زندگی و جهت دهی‌ها را درست کنیم و یکی از مهم ترین شئونات مختصات این عصر مسئله اربعین است؛ بنابراین زیرساخت‌های اربعین جز شعائر دین و جز وظایف است.
وی با بیان اینکه لازم است از ظرفیت‌های مختلف از جمله خیرین برای تأمین زیرساخت‌های اربعین بهره ببریم، تصریح کرد: در حوزه دستگاهی تامین زیرساخت‌های مورد نیاز به صورت جدی در دستور کار بوده و باید نیازمندی‌ها بررسی شود.
عباس زاده بیان کرد: تامین دستگاه بسته بندی آب تا سه ماه آینده توسط آب و فاضلاب و تامین دستگاه یخ ساز توسط شهرداری، تکمیل فاضلاب سایت کاظمین و تامین
برق، سرویس بهداشتی و حمام و ارتباطات؛ از مهم ترین  زیرساخت‌های که باید برای اربعین امسال فراهم شود.
 
وی  افزود: زائران اربعین جز زیارت عتبات مقدسه نباید دغدغه‌ای داشته باشند لذا کمیته‌های ستاد اربعین همه تلاش و ظرفیت‌ها را برای فراهم کردن زیرساخت‌های سفر به‌کار گیرند.
عباس زاده، گرمای شدید هوا در عراق را مهم‌ترین علت برای تأمین برخی زیرساخت‌ها عنوان کرد و گفت: از تجهیزات ستاد اربعین در راستای تقویت ستاد بحران استان در زمان وقوع بحران استفاده خواهد شد.
موسی جوینده، ریس ستاد عتبات عالیات خراسان جنوبی نیز گفت: هر ساله زائران اربعین حسینی از خراسان جنوبی برای خدمت رسانی رضایت  کامل را دارند؛ به طور مثال طی هرشب ۱۰۰ هزار پرس غذا را بین زایران حسینی با  کیفیت کامل  در اربعین توزیع کردند.
 
وی گفت:‌ از ۳۰ مرداد ماه باید  مواکب در اربعین مستقر شوند لذا باید ظرفیت‌های دولت هم در کنار مردم  برای رفع زیر ساخت دست به کار شود؛ از نظر تامین آب  مشکل وجود ندارد اما مشکل اصلی فاضلاب  سایت و سرویس بهداشتی و حمام است  که باید به آن توجه کرد؛ مشکل تامین برق نیز باید رفع شود.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: