جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 27 مرداد 1394     
بازار خودرو تا زماني كه كيفيت افزايش و قيمت كاهش نيآبد به همين منوال است

به گزارش گروه نگاه پرلمان به شهر شهرداری نیوز،يك عضو كميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي با اعلام اين كه در صورت سرمايه‌گذاري خودروسازان خارجي، شاهد حركت مثبتي در صنعت خودروي ايران خواهيم بود و رويكرد جديدي در اين صنعت ايجاد خواهد شد، گفت: در صورتي كه خودروسازان داخلي در جريان همكاري مشترك با خودروسازان اروپايي،‌ نسبت به ارتقاي كيفي توليدات و تنوع کمّی محصولات خود اقدام نمايند، مي‌توانند بازار داخلي و حتي بازارهاي منطقه‌اي را نيز در اختيار خود بگيرند.

ابراهيم نكو افزود: خودروسازان كشور تا دست‌يآبي به جايگاه واقعي خود در صنعت خودرو، فاصله زيادي دارند که البته اين فاصله را با همكاري شركت‌هاي بزرگ خودروسازي جهان از طريق توليد محصولات با كيفيت و برخوردار از استانداردهاي روز دنيا به عنوان اولويت اول اين صنعت، مي‌توانند پر كنند.

وي با اشاره به اين كه تا زماني كه رويكرد اصلي خودروسازان در جهت ارتقاي كيفيت و تنوع بخشي به توليداتشان نباشد، قيمت خودرو پاسخ‌گوي انتظار مصرف كنندگان نخواهد بود، اظهار كرد: تا زماني كه افزايش كيفيت و كاهش قيمت از طريق كاستن از هزينه‌هاي توليد از سوي خودروسازان مورد توجه قرار نگيرد، وضعيت بازار خودرو به همين منوال خواهد بود.

نكو با بيان لزوم ايجاد فضاي رقابت‌پذيري در كيفيت و قيمت توليدات خودروسازان، تصريح كرد: اين كه به واسطه ايجاد رقابت در كيفيت، قيمت محصولات شركت‌هاي خودروسازي در بازار تعيين شود، در شرايط فعلي حركتی درست و منطقي است.

نماينده مردم بهارستان و رباط كريم در مجلس شوراي اسلامي در پايان با تأكيد بر اين كه دست‌يآبي به اين شرايط، مستلزم نگاه حمايتي دولت و ارائه تسهيلات از سوي سيستم بانكي به صنعت خودرو است، خاطرنشان كرد: در صورتي كه وزارت صنعت در برخورد با خودروسازان عملكرد بهتري داشته باشد، آينده بهتري را مي‌توان براي صنعت خودرو رقم زد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: