جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 26 مرداد 1394     
"مجلس آینه" اولین تعزیه انیمیشنی

فردانیوز: سیدمسعود صفوی؛ تهیه کننده و مدیر مرکز مطالعات و تولیدات انیمیشن حوزه هنری در گفتگو با روابط عمومی گفت: انیمیشن "مجلس آینه" اثری تک‌قسمتی مبتنی بر تعزیه ضامن آهو و با ساختاری متفاوت است. این انیمیشن به کارگردانی آقای آقاجانی که با تکنیک کات اوت دو بعدی طراحی شده است.


 

وی افزود: این اولین بار در ایران است که قالب تعزیه روی انیمیشن پیاده سازی می‌شود. طراحی صحنه این انیمیشن به گونه ای است که گویی مخاطب در یک مجلس تعزیه خوانی حاضر شده است.  این کار برای مخاطب کودک و نوجوان در نظر گرفته شده است. در انتخاب مضامین این مجموعه انیمیشنی تلاش کردیم تا داستان هایی که به لحاظ مذهبی و تاریخی سندیت دارند مورد توجه قرار گیرند و با رنگ و لعاب انیمیشن جذاب تر ارائه شوند.


 

تهیه کننده انیمیشن "مجلس آینه ادامه داد: در این اثر به سه فضای نقاشی های قهوه خانه ای، چاپ سنگی و تصویرگری و بداهه تاکید شده و این گروه تولیدی به سمتی حرکت کرده که شخصیت های کارها بیشتر تیپ شده اند و همچون چاپ سنگی قابلیت تکرار دارند به طوریکه 7 کاراکتر شبیه به هم را می توانیم در یک لشگر مشاهده کنیم.


 

مدیر مرکز مطالعات و انیمیشن حوزه هنری خاطر نشان کرد: برای مجموعه"مجلس آئینه"سه دسته کاراکتر در نظر گرفته شده که شامل شبیه خوانان امامان، شمر خوانان و مردم عادی می شود. در این دسته بندی طراحی ها با الهام از تعزیه بوده است به طوریکه برای بهتر دیده شدن شبیه خوانان طراحی مردم به رنگ خاکستری نزدیک است و طراحی لباس شبیه خوانان ائمه با رنگ های سبز و نارنجی و شخصیت های منفی- شمر خوانان- به رنگ قرمز و بنفش است.


 

این مجموعه از جذابیت های انیمیشنی،خوبی برخوردار است به طوریکه حتی مخاطبان بزرگسال را نیز به تماشای این اثر می نشاند.

هفتمین جشنواره ملی پویا نمایی شب گذشته 25 مرداد ب ا معرفی آثار و نفرات برتر در گرگان به کار خود پایان داد. هیات داوران دراین بخش از مجموع 41 فیلم رسیده به دبیرخانه فیلم انیمیشنی "مجلس آینه" به کارگردانی مهدی آقاجانی از تهران را بعنوان اثر برتر، برگزید.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: