جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 26 مرداد 1394     
ورود 200 دستگاه تاکسی گردشگری در تهران

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز، معاون فرهنگی آموزشی سازمان مدیریت و نظارت برتاکسیرانی شهر تهران با اشاره به تاسیس مرکز آموزشی علمی کاربردی تاکسیرانی در شهر تهران گفت: این مرکز با اخذ مجوز از سازمان علمی کاربردی تاکسیرانی در سطح کشور و همچنین خاورمیانه در مهر ماه سال گذشته افتتاح شده است.

حسن اشتری در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز اظهار داشت: هم اکنون در این مرکز آموزشی دو رشته کاردانی حرفه ای تاکسیرانی و کاردانی فنی مکانیک خودرو به 80 هزار نفر دانشجویان  تدریس می شود.

وی در خصوص هدف از ایجاد مرکز آموزشی علمی کاربردی تاکسیرانی افزود: مرکز آموزشی علمی کاربردی با هدف ارتقاء دانش فنی و افزایش مهارت و همچنین بهره وری نیروی انسانی برای تاکسیرانان شهر تهران ایجاد شده است امید است با تدوین دوره های آموزشی متنوع ، دانشگاهی و آکادمی بتوانیم گامی موثر در جهت ارتقاء تراز رفتار مطلوب تاکسیرانان حرفه ای برداشته باشیم.

وی اذعان داشت : مرکز آموزشی علمی کاربردی تاکسیرانی شهر تهران وابسته به موسسه آموزش عالی علمی کاربردی شهرداری تهران و سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانان شهر تهران است.

وی با اشاره به آموزش تاکسیرانان در حوزه سرویس مدارس تصریح کرد: فعالیت دیگر مرکز آموزشی علمی کاربردی تاکسیرانی ، آموزش به 10 هزار نفر از متقاضیان فعال در حوزه سرویس مدارس در مهرماه سال گذشته است در این راستا باید رانندگان متقاضی صلاحیت لازم و آموزش های ویژه به آن ها داده شود خوشبختانه تاکنون هیچ گونه تخلف و گزارش نامطلوبی از حوزه سرویس مدارس در سطح شهر تهران گزارش نشده است.

معاون فرهنگی آموزشی سازمان مدیریت و نظارت برتاکسیرانی شهر تهران گفت: در حال حاضر در مرکز آموزشی علمی کاربردی تاکسیرانی مقطع کاردانی وجود دارد و در نیم سال دوم  برای راحتی حضور تاکسیرانان در کلاس ها ، دوره های تک پودمانی نیز ایجاد خواهد شد.

اشتری با اشاره به ثبت نام برای ترم جدید در این مرکز خاطرنشان کرد: این مرکز در مهر ماه سال جاری دانشجو خواهد پذیرفت و ثبت نام آن در مرداد ماه صورت خواهد گرفت همچنین افرادی که شغل آن ها در این حوزه نمی باشد نیز قادر به ثبت نام می باشند در این راستا پذیرش افراد بدون کنکور و براساس شرط معدل است.

وی اظهار داشت: مرکز علمی کاربردی باعث ایجاد تراز شغلی و ارتقاء شغلی و همچنین دانش کار را برای افراد به وجود خواهد آورد متقاضیان با گذراندن 4 ترم تحصیلی و طی کردن 73 واحد می توانند مدرک کاردانی خود را اخذ کنند البته این افراد در الویت پذیرش برای ورود به ناوگان تاکسیرانی قرار دارند.

وی افزود: در حال حاضر شهر تهران دارای 80 هزار تاکسی و 104 هزار تاکسیران می باشد و هم اکنون با کمبود تاکسی در ناوگان تاکسیرانی روبه رو می باشیم.

وی از انعقاد تفاهم نامه با سازمان رفاه خدمات و مشارکت اجتماعی خبر داد و گفت: همچنین در هفته جاری تفاهم نامه ای به صورت مشارکتی بین سازمان تاکسیرانی و سازمان رفاه خدمات و مشارکت اجتماعی برای راه اندازی تاکسی های گردشگری ایجاد خواهد شد.

اشتری در پایان در خصوص تعداد تاکسی های گردشگری در شهر اظهار داشت: هم اکنون 200 دستگاه از خودروهای مناسب و ویژه برای گردشگران در نظر گرفته خواهند شد همچنین تاکسیرانان این حوزه باید به شهرشناسی و مکالمه انگلیسی و عربی آشنا بوده باشند پایلوت تاکسی های گردشگری در طرح به نام مهمان تهران که تا پایان تابستان در حال برگزار می باشد اجرا خواهد شد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: