جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 26 مرداد 1394     
واردات خودروهای لوکس با وجود فاصله طبقاتی زیاد در جامعه درست نیست

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر شهرداری نیوز، یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که سال گذشته بالغ بر دو میلیارد و 200 میلیون دلار، صرف واردات 102 هزار دستگاه خودروی خارجی به کشور شده، گفت: باید هم زمان با سر و سامان دادن به وضعیت واردات خودروهای لوکس و گران قیمت، خودروسازان داخلی نیز نسبت به تولید خودروهای استاندارد و با کیفیت اقدام نمایند. 

موسی‌الرضا ثروتی افزود: به این منظور‌، خودروسازان داخلی باید از دانش و سرمایه خودروسازان بزرگ خارجی در تولید خودرو استفاده کنند، چرا که این همکاری ضمن اشتغال¬زآیی در کشور، منجر به دست یآبی به تکنولوژی های برتر دنیا نیز خواهد شد.

وی با اشاره به خروج صدها میلیون دلار ارز به منظور ورود هزاران دستگاه خودروی لوکس و گران قیمت به کشور، اظهار کرد: در حال حاضر فاصله طبقاتی زیادی در جامعه وجود دارد و امید است با اصلاح سیاست های نادرست فعلی، از واردات این گونه خودروها به کشور جلوگیری شده و نسبت به تقویت تولید خودرو در داخل اقدام گردد.

ثروتی با بیان این که در صورت مدیریت و برنامه ریزی صحیح و انتقال تکنولوژی و سرمایه به جای واردات خودرو، توافقات صورت گرفته می تواند در صنعت خودروی کشور تأثیر مثبت داشته باشد، تصریح کرد: در حال حاضر دولت به دنبال واردات خودرو و کالاهای دیگر به کشور و درآمدزایی برای خود است، در صورتی که این کار موجب خروج ارز از کشور می شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در پایان با تأکید بر تأثیر همکاری با خودروسازان بزرگ خارجی در رشد صنعت خودروی کشور، خاطرنشان کرد: در جریان این همکاری ها باید ضمن توسعه سرمایه گذاری خارجی در کشور و مبادله دانش فنی و تکنولوژی، نسبت به تولید خودروهای استاندارد از لحاظ مصرف و استحکام در کشور نیز اقدام شود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: