جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 26 مرداد 1394     
نشانه‌های سلامت مغز و چگونگی تغییر مزاج‌

تسنیم: انسان‌ها هر یک با مزاج مشخصی به دنیا می‌آیند، ولی مزاج در طول عمر ثابت نمی‌ماند و با تغییرات محیطی, سن, فصل‌ها, بیماری‌ها و ... تغییر می‌کند.

سوء مزاج چیست؟

ــ بسیاری از افراد با مزاج گرم به دنیا می‌آیند، ولی با گذشت زمان مزاجشان به سردی گرایش پیدا می‌کند، برخی تغییرات در طول زندگی افراد در محدوده سلامت آنها است، ولی برخی دیگر از تغییرات باعث بیماری افراد می‌شود که به آن سوءمزاج گفته می‌شود.

نشانه‌های سلامت مغز

حسین رضایی‌زاده متخصص طب سنتی می‌گوید: آنچه مربوط به تدابیر سلامت مغز و سیستم عصبی می‌شود از قبیل قوای ذهنی, حافظه, حدس زدن, فکر کردن, برنامه ریزی کردن و خیال پردازی کردن در ذهن هر فردی به‌تناسب مقدار مشخصی از هر کدام از این موارد صورت می‌گیرد.

باهوش یا کم‌حافظه بودن به سلامت سیستم عصبی و مغزی برمی‌گردد

این متخصص طب سنتی می‌گوید: به‌نگاه امروزی وقتی ما می‌خواهیم به کسی بگوییم که باهوش است یا آدم باهوشی نیست یا نمی‌تواند درست برنامه‌ریزی و تصمیم گیری کند؛ همه این موارد از نظر حکمای طب سنتی به سلامت سیستم مغز و اعصاب برمی‌گردد.

وی ادامه داد: هر کدام از اندام‌های انسان دارای یک مزاج مشخص است.

رضایی‌زاده عنوان کرد: دسته بزرگی از بیماری‌ها را در طب سنتی داریم که به آنها بیماری‌های سوء مزاجی می‌گویند؛ سوءمزاج زمانی روی می دهد که اندامی مزاج اصلی خودش را از دست داده باشد.

وی عنوان کرد: لازمه آن این است که در نگاه اول مزاج طبیعی هر عضو را بشناسیم. مزاج مغز انسان نسبت به قلب ــ که دارای مزاج گرم و خشک است ــ دارای مزاج سرد و تر است ولی به‌معنای این نیست که مغز ذاتاً مزاج سرد داشته باشد.

پوست معتدل‌ترین مزاج را در بدن داراست

این متخصص طب سنتی خاطرنشان کرد: پوست معتدل‌ترین مزاج را در بدن داراست. کبد مزاجش گرم و تر است و قلب نیز دارای مزاج گرم و خشک است.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: