جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 25 مرداد 1394     
چشم امید یک هزار مینی بوس فرسوده به تخصیص سهم دولت در نوسازی ها

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز،مدیرعامل شرکت واحد تهران و حومه از وضعیت فرسودگی ناوگان مینی بوس های شهر تهران در آستانه شروع سال تحصیلی جدید ابراز نارضایتی کرد و گفت: هم اکنون یک هزار مینی بوس پایتخت در شرایط فرسودگی مطلق قرار دارند و رفع این مشکل نیازمند حمایت و تخصیص بودجه های معوق از سوی دولت است.

پیمان سنندجی ، با تاکید بر اینکه تدوام فرسودگی های مینی بوس های شهر تهران ماحصل بی توجهی سازمان هایی است که در زمینه نوسازی این بخش از ناوگان حمل و نقل عمومی تعهداتی دارند، تصریح کرد: در زمینه نوسازی مینی بوس های پایتخت شورای شهر تهران و شهرداری حتی بیشتر از میزان مقرر شده در قانون، عمل کرده اند.

وی با اشاره به تخصیص کمک های بلاعوض از سوی شهرداری و شورای شهر به روند نوسازی مینی بوس های فرسوده تهران افزود: سازمان هایی که متعهد به نوسازی هستند، به تعهدات شان عمل نمی کنند و در نتیجه شاهد هستیم که در زمینه نوسازی یک هزار دستگاه مینی بوس فرسوده تهران همچنان اندرخم یک کوچه هستیم.

مدیرعامل شرکت واحد از تداوم رایزنی اعضای شورای شهر با بدنه دولت برای رفع تنگناهای بوده نوسازی مینی بوس های فرسوده خبر داد و عنوان کرد: برای نوسازی یک هزار مینی بوس فرسوده پایتخت قرار شد 20 میلیلون به ازای هر مینی بوس به ستاد مصوبات شورای شهر بودجه تخصیص یابد و این مهم نیز انجام شده است، اما سازمان های ذی صلاح همچنان از مشارکت در زمینه نوسازی مینی بوس ها امتناع می کنند.

سنندجی با یادآوری اینکه قرار بوده وامی نیز به رانندگان تخصیص یابد تا روند نوسازی ها تسریع شود، اظهار کرد که این مهم نیز هنوز صورت نگرفته است.

وی یادآور شد: در شرکت واحد اتوبوس رانی برنامه ریزی هایی صورت گرفته تا با طراحی مدل های جایگزین از تبعات منفی فرسودگی مینی بوس ها کاسته شود به طوریکه در مدل نخست اتوبوس ها جایگزین مینی بوس ها شوند.

سنندجی با اشاره به اینکه مینی بوس یک مدل حمل و نقلی است که سهم قابل توجهی از خدمات آن متوجه سرویس مدارس است، تصریح کرد: در جاییکه اتوبوس نمی تواند تردد کند باید مینی بوس ها تردد کنند، در تهران نیز 35 خط مینی بوسی طراحی و در حال ارائه خدمات ات. از همین رود در نظر داریم برای کاهش مشکلات فرسودگی این دستگاه ها اقداماتی انجام دهیم که اتوبوس ها جایگزین بخشی از مینی بوس های فرسوده شود تا از آلودگی های شهر تهران در تمام ابعاد کاسته شود.

مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی با یادآوری اینکه اگر بخواهیم مینی بوس های فرسوده را به طور کلی از خطوط خدمات دهی خارج کنیم، طرح جایگزینی ون ها با مینی بوس ها مطرح می شود، متذکر شد: در حال حاضر طرح جایگزینی ون به جای اتوبوس های فرسوده در دستور کار قرار گرفته تا مینی بوس های فرسوده از سرگردانی که هم اکنون گرفتار آن هستند، خارج شوند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: