جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 25 مرداد 1394     
واکنش به برخی شایعات مبنی بر گرانی ساخت مترو در پایتخت

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز، معاون پشتیبانی شرکت مترو تهران با انتقاد از برخی شایعات مبنی بر گران بودن ساخت مترو تهران گفت: متروی ارزان اما با کیفیت ساخته می‌شود که با هیچ کدام از متروهای دنیا قابل مقایسه نیست.

محمد منتظری در واکنش به برخی انتقادات مبنی بر گران بودن ساخت مترو در کشور گفت: برای من جای سوال است که به چه دلیل ادعاهایی تحت عنوان گرانی مترو مطرح شده است؟ چرا که متروی تهران یکی از ارزان ترین متروهای دنیا است.

وی با بیان اینکه به دلیل بومی سازی دانش مترو در کشور، هزینه ساخت این وسیله حمل و نقل عمومی به شدت کاهش یافته است، افزود: 85 درصد دانش ساخت مترو در کشور بومی شده است و این در حالی است که 50 درصد تجهیزات مترو در داخل کشور ساخته می شود.

معاون پشتیبانی شرکت مترو ادامه داد: در کشور سوخت و کارگر ارزان است و به همین دلیل متروی ارزان اما با کیفیت ساخته می‌شود که با هیچ کدام از متروهای دنیا قابل مقایسه نیست.

وی با بیان اینکه برخی ادعا دارند که مترو گران است گفت: به این افراد پیشنهاد می‌شود نمونه‌ها، استدلال و منابع خود را بیاورند.

وی با بیان اینکه می‌خواهند قطار بین شهری بسازند که هر چهار ساعت، یک بار حرکت کند و تنها تعداد محدودی مسافر جابجا شود اظهار کرد: چرا قطار بین شهری را با مترو مقایسه می‌کنند که کاملا مقایسه غلطی است؟.

منتظری با بیان اینکه مقایسه راه آهن و مترو فاقد وجاهت است تصریح کرد: نباید بدون اعداد و ارقام و استدلال های کافی سخن به میان آورد چرا که در کشور ما 20 سال تجربه مترو سازی وجود دارد و توانستیم با بومی سازی این علم را ارزان اما با کیفیت تولید کنیم.

معاون پشتیبانی شرکت مترو با بیان اینکه پیشنهاد می‌شود با مخالفان ساخت مترو، میزگردی تخصصی برگزار شود تا استدلال های مقرون به صرفه نبودن مترو مطرح شود گفت:مسئولان امر باید تعریف درستی از حومه بیان کنند چراکه سیستم مترو برای فاصله 400 کیلومتری مناسب نیست.

وی با بیان اینکه هیچ سازمانی نمی‌تواند مترو را ارزانتر از ما بسازد خاطر نشان کرد: مگر اینکه بخواهند قطار دیزلی با سیستم راه آهن را به جای مترو معرفی کنند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: