جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 24 مرداد 1394     
تشکیل شورای راهبردی مدیریت بحران در شمال تهران

به گزارش گروه اخبار مناطق22گانه شهرداری نیوز، اولین جلسه شورای راهبردی مدیریت بحران منطقه 3 با هدف تشکیل و آموزش گروه های امداد و نجات تشکیل شد.

مهدی عباسی قائم مقام شهردار منطقه 3 هدف از تشکیل شورای راهبردی مدیریت بحران را آموزش گروه های امداد و نجات دانست و گفت: تشکیل گروه های منسجم امداد و نجات روند کمک رسانی به آسیب دیدگان را در زمان بحران تسری می بخشد.

وی با اشاره به ضرورت طراحی نقشه راه در زمینه مدیریت بحران افزود: وظیفه تمامی افراد باید در این نقشه به درستی مشخص شود تا در موقع بحران هر کس بر حسب وظیفه خود عمل کند.

عباسی خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی دقیق باید در جذب افرادی متعهد با انگیزه انسانی در این گروههای داوطلب اقدام کرد.

 محمد رضا گودرزی دبیر ستاد بحران شهرداری منطقه 3  در این جلسه با اشاره به اینکه  یکی از دغدغه های مسئوولان مدیریت شهری مقابله با بحران است افزود: . نحوه مقابله با بحران باید از طریق حوزه اجتماعی در سرای محلات به علاقمندان اطلاع رسانی شود.

وی  با بیان اینکه در ستاد مدیریت بحران عمدتا مشارکت مردمی است افزود: در فعالیت های مقابله با بحران نیازمند مشارکت مردم هستیم تا در مواقع بحران و پیش از رسیدن نیروهای دولتی افراد آموزش دیده بحران را مهار کنند و باعث کاهش خطرپذیری در مناطق پرتردد شوند.

دبیر ستاد بحران شهرداری منطقه 3 با اشاره به اینکه  آموزش بحران فقط برای مواقع بحران نیست و در زندگی عادی مردم نیز موثر است  پیشنهاد داد: از ظرفیت تبلیغات محیطی در سطح شهر برای جذب نیروهای مردمی استفاده شود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: