جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 24 مرداد 1394     
اعمال محدودیت های تردد برای وسائل نقلیه عمومی در محدوده طرح LEZ

به گزارش گروه حمل و نقل پاک شهرداری نیوز،مدیر عامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران در رابطه با مناطقی که برای اجرای طرح LEZ  در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: طرح مناطق کم انتشار آلایندگی به زودی جایگزین طرح زوج و فرد خواهد گردید.

مهندس ولی آذروش در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز، با اشاره به اینکه در طرح LEZ ملاک تردد خودروها بر مبنای زوج و فرد بودن پلاک آن ها نخواهد بود، عنوان کرد: در این طرح جدید، ممنوعیت تردد خودروها براساس شدت آلایندگی خودرو است. ضمنا بایستی به این نکته اشاره شود که هیچ تغییری در محدوده کنترل ترافیک که به محدوده طرح ترافیک معروف است اعمال نخواهد شد.

وی همچنین در رابطه با چگونگی تردد وسائل نقلیه عمومی در محدوده طرح LEZ اضافه کرد: تردد خودروهای پلاک عمومی نیز همانند خودروهای شخصی از محدودیتهای اعمال شده در این طرح مستثنی  نیست و تنها مجوز تردد کلیه خودروها در این مناطق میزان انتشار آلایندگی خودرو خواهد بود. 

وی در ادامه با اشاره به معضل موتور سیکلت ها در پایتخت، گفت: در شرایط کنونی موتور سیکلت های کشور مشکلاتی زیادی دارند، به طوری که بر اساس اعلام پلیس راهنمایی و رانندگی بیش از80 درصد موتورسیکلت‌ها به صورت فیزیکی به ثبت رسیده و به نام کارخانه تولیدکننده است که این مسئله موجب می گردد اعمال قانون برای راکبین متخلف با مشکل مواجه شود.

وی افزود: بدیهی است مادامی که این معضل وجود دارد در مورد آنها تصمیم جدی نمی توان گرفت. مزید بر این درحال حاضر 95 درصد موتورسیکلت‌های کشور کاربراتوری هستند که نقش موثری در آلودگی هوا دارند برهمین اساس باید سازندگان و وزارت صنعت، معدن و تجارت کیفیت موتورسیکلت‌ها را ارتقاء دهند.

وی همچنین گفت: در طرح LEZ برای موتورسیکلت‌ها تمهیداتی دیده شده بود که تردد موتورسیکلت های کاربراتوری به محدوده کاهش آلودگی هوا ممنوع باشد ولی اجرای این موضوع نیازمند انجام اقدامات مقدماتی توسط پلیس راهنمایی و رانندگی است و بایستی بانک های اطلاعاتی آنها تکمیل و براساس آن طرح اجرا گردد. خوشبختانه شهرداری تهران مقدمات سخت افزاری اجرای این طرح را فراهم کرده است.

مهندس ولی آذروش در پاسخ به سوال خبرخودرو در رابطه با نحوه پیش روی فرایند معاینه فنی خودروهای عمومی و شخصی اذعان داشت: از ابتدای سال تا 15 مرداد ماه تعداد 155 هزار دستگاه خودروی شخصی،16 هزار و 800 دستگاه تاکسی و 93 دستگاه موتور سیکلت به مراکز 14 گانه شهر تهران مراجعه کرده اند.

وی با تاکید بر اینکه هم اکنون تعداد 3 میلیون خودروی مشمول وجود دارد عنوان کرد: قطعا ادامه این روند موجب افزایش آلودگی هوا در 6 ماهه دوم سال خواهد گردید .

مدیر عامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران در رابطه با مسئله معافیت 5 ساله خودروهای صفر اظهار داشت: در دو هفته گذشته لایحه ساز و کار نظارت و کنترل برگه معاینه فنی خودرو در شهر تهران به تصویب شورای اسلامی شهر رسید که یکی از بندهای این لایحه به پیشنهاد کاربردی مجلس محترم شورای اسلامی جهت اصلاح معافیت معاینه فنی خودروهای نو از 5 سال به دو سال اشاره دارد.

وی در پایان گفت:  امید است در  مدت باقیمانده تا اجرایی شدن طرح، نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی نسبت به اصلاح قانون معافیت معاینه فنی که تأثیر بسزایی در کاهش آلودگی هوا خواهد داشت تا پیش از پایان این دوره از مجلس همت نمایند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: