جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 22 مرداد 1394     
رژیم غذایی مخصوص مبتلایان به صرع

باشگاه خبرنگاران: کسانی که بیماری عصبی (صرع) دارند و مصرف داروها تأثیری بر در‌مانشان نداشته است از رژیم فتوژ‌نیک استفاده می کنند.

مرتضی صفوی متخصص تغذیه گفت: این رژیم از راه افزایش چربی،کاهش کربوهیدرات و پروتئین برای مبتلایان به صرع تجویز می شود. در این رژیم ویتامین های نظیری "B" ،آهن، کلسیم کافی و‌جود ندارد ولی از نظر سایر مواد مغذی تأمین کننده است.

وی ادامه داد: این رژیم برای افراد زیر سن 10 سال به خصوص 5-2 سال بسیار مو‌ٌثر است و‌ مشخصات آن به طوری تنظیم می شود که نسبت انرژی حاصل از کربوهیدرات و پروتئین در مورد سه به یک شود و این نسبت در رژیم نرمال یک به سه می‌باشد.

این متخصص تغذیه بیان کرد: در این رژیم اصلی (پروتئین،چربی و مواد قندی) به یک نسبت مشخص مورد استفاده قرار می گیرد به گونه ای که پروتئین لازم برای بدن یک تا یک و‌ نیم گرم پروتئین برای هر کیلوگرم است و مواد چربی بیشتر از 90-80 درصد تشکیل می دهند در نتیجه بقیه کالری ها از‌کربن‌هیدرات تأمین می‌شود.

وی افزود: این رژیم سه وعده غذایی (صبحانه، ناهار، شام) دارد که همچون دارویی باید به موقع میل کنید.

وی در پایان خاطر نشان کرد: توجه کنید که غذاهای مجاز برای این افراد شامل گوشت، تخم مرغ، شیر، پنیر،ماست، مرغ، سیب زمینی، روغن،کره، میوه ها وسبز‌یجات وغذا‌های غیرمجاز شامل نان، شیرینی، شکلات، تنقلات، نوشابه گاز‌دار، آجیل، شکر،عسل، مربا، شربت و آدامس است.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: