جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 21 مرداد 1394     
آغاز دور جدید آماده‌باش برقی

مهر: ستار محمودی با اشاره به آماده باش کارکنان صنعت آب و برق در روزهای باقیمانده تابستان، گفت: تمامي پرسنل آب و برق از جمله سامانه‌هاي حوادث و اتفاقات در طول تابستان به‌صورت آماده‌باش کامل هستند تا در گرمای شدید این فصل، مردم با کمبود آب و برق مواجه نشوند.

قائم مقام وزیر نیرو با اعلام اینکه در این فصل موازی با افزايش مصرف آب، مصرف برق نيز افزايش مي‌يابد، تصریح کرد: بخش عمده اين مصرف نيز به علت استفاده از سامانه‌های سرمايشي است که این سامانه‌ها مصرف کننده بزرگ انرژي هستند.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه در مناطقي که از کولرهاي آبي استفاده مي‌شود، علاوه بر برق، مصرف آب نيز مضاعف مي‌شود و اين باعث مي‌شود مصرف زیاد و اتلاف آب و انرژي را به‌صورت هم‌زمان داشته باشيم، اظهار داشت: برخي مصرف‌کنندگان با عدم رعايت زمان مصرف در هر ساعتي که صلاح بدانند از وسايل برقي پر مصرف استفاده مي‌کنند.

وی افزود: اين کار ضمن بروز آسیب در دستگاه برقی و فشار اقتصادي به خانواده، باعث مصرف بيش از حد برق درساعت اوج شده و پيامدهاي منفي در شبکه ايجاد خواهد کرد.

قائم‌مقام وزير نيرو با بيان اينکه کولرهاي آبي فشار قابل‌توجهي را به شبکه آب‌رساني و برق‌رساني وارد مي‌کنند، تبیین کرد: در فصل تابستان مصرف هر کولر آبي به اندازه مصرف آب و برق يک نفر در شبانه‌روز بوده و اين مورد در مناطق گرمسيري به‌مانند این است که با وارد مدار شدن هر کولر آبي يک مشترک جديد به شبکه اضافه مي‌شود.

محمودي با تاکید بر اینکه در فصل تابستان ميزان مصارف در تمام شبانه‌روز براي مردم يکسان نيست، تبیین کرد: به همين خاطر توانير و شرکت مهندسي آب و فاضلاب کشور با اعلام عمومي از مردم درخواست کرده‌اند، با توجه به اينکه در برخي روزها درجه حرارت از مرز ۴۰ درجه نيز گذشته و مصارف آب و برق با افزايش چشم‌گيري روبرو شده است، مشترکان آب و برق با مديريت در مصرف آب و برق مي‌توانند ميزان مصرف را کاهش دهند تا با مشکل مواجه نشويم.

قائم‌مقام وزير نيرو در پایان خاطرنشان کرد: چنانچه در مصرف برق بين ساعات ۱۱ صبح تا ۱۶ و از ۱۹ تا ۲۳ مصارف متعادل داشته باشيم و از استفاده از وسايل پرمصرف برقي و لامپ‌هاي اضافي پرهيز کنيم، بدون مشکل از ساعات پيک مصرف عبور کرده و مشترکان نيز دچار نوسان برق نخواهند شد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: