جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 21 مرداد 1394     
آبفا گزارشی از تخلف آبیاری پارک‌ها اعلام نکرده است

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز،معاون خدمات شهری شهرداری تهران با تاکید بر عدم استفاده از آب شرب برای آبیاری فضاهای سبز شهری گفت: تاکنون سازمان آب و فاضلاب نامه ای برای بروز تخلف به ما ارسال نکرده است.

گفت: تمامی آبیاری فضای سبز شهری تهران توسط لوله کشی خاص و مخصوص فضای سبز و با آب خام انجام می شود.

وی تاکید کرد: چنانچه به ما اطلاع داده شود در جایی فضای سبز با آب شرب، آبیاری می شود پس از بررسی برخورد می کنیم. به تمامی مناطق 22 گانه شهرداری و پیمانکاران نیز ابلاغ کرده‌ایم، چنانچه پیمانکاری از آب شرب برای آبیاری فضای سبز استفاده کند برخورد لازم را انجام می دهیم و فسخ قرداد می کنیم و شرکت پیمانکار متخلف را از لیست شرکت‌های طرف قرارداد حذف می کنیم.

وی ادامه داد: تا به حال آبفا در مورد تخلف در این زمینه نامه ای نداده و مجموعه های خودمان نیز به این نتیجه نرسیده‌اند که در جایی تخلفی رخ داده است. البته در بوستان‌ها برای سرویس‌های بهداشتی و آبخوری ها آب آشامیدنی استفاده می شود ولی هیچگونه آب شربی برای آبیاری استفاده نمی شود.

عبدالهی تاکید کرد: اعلام کرده‌ایم اگر مسئولین شرکت آبفا می فرمایند آب شرب برای آبیاری استفاده می شود مشخص کنند تا با پیمانکار متخلف برخورد کنیم و در این زمینه پاسخگو نیز هستیم.

وی درخصوص ساعات آبیاری نیز گفت: ساعات آبیاری به پیمانکاران ابلاغ شده و سعی شده در ساعات بعد از ظهر و خنکی هوا باشد تا کمترین میزان تبخیر را داشته باشیم و به نوعی در مصرف آب صرفه جویی داشته باشیم؛ البته در جایی که مجبوریم شلنگ کشی کنیم و لوله کشی آب خام نداریم در ساعات به غیر از بعداز ظهر آبیاری انجام می شود. در مواردی که به صورت مکانیزه است تنها در ساعات خنکی آبیاری انجام می شود.

پیش از این علیرضا نوذری پور، قائم مقام شرکت آب و فاضلاب استان تهران در گفتگو با خبرنگار ایسنا، اعلام کرده بود: بر اساس توافقات صورت گرفته با شهرداری 100 درصد آبیاری معابر و پارک‌ها باید با استفاده از آب غیر شرب و چا‌ه‌های مخصوص شهرداری صورت بگیرد.

به گفته وی شهرداری تجهیزاتی را برای آبیاری مکان‌های عمومی در نظر گرفته است؛ اما در این بین نیز تخلفاتی از سوی پیمانکاران به چشم می‌خورد که به محض اطلاع رسانی به سازمان آب و فاضلاب استان تهران این مساله به جد پیگیری می‌شود.

قائم مقام شرکت آب و فاضلاب استان تهران اعلام کرده است: اگر مردم نیز در طول روز شاهد چنین تخلفاتی بودند می‌توانند با تماس به شماره 122 مانع این اقدام شوند البته در حال حاضر نیز پرونده‌های از این قبیل در سازمان به منظور رسیدگی وجود دارد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: