جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 21 مرداد 1394     
جاده های کالیفرنیا بدون آلایندگی می شوند

به گزارش گروه بین الملل شهرداری نیوز، ایالت کالیفرنیا در پی آن است که تا سال 2030 تمام خودروهای جدید فروخته شده در این منطقه دارای آلایندگی صفر باشند.

ماری نیکولز که از سال 2007 تا کنون مدیریت انجمن منابع هوایی کالیفرنیا (CARB) را بر عهده دارد تصمیم گرفته قوانینی را به اجرا بگذارد که فروش خودروهای جدید با نیرومحرکه های کنونی را در دهه های آینده ممنوع می کنند. در حال حاضر این ایالت تصویب کرده که 2.7 درصد خودروهای جدید فروخته شده در سال جاری بدون آلایندگی باشند که این روند از سال 2018 سالانه افزایش خواهد یافت.

هدف CARB آن است که تا سال 2025 حدود 22 درصد از خودروهای جدید فروخته شده بدون آلایندگی باشند اما نیکولز می خواهد این امر را فراتر برده و در سال 2030 صرفا به خودروهای بدون آلایندگی مجوز فروش دهد.

به طور کلی ایالت کالیفرنیا در پی آن است که تا سال 2050 تمام جاده های این منطقه میزبان خودروهای بدون آلایندگی باشند. شاید برنامه نیکولز خیلی بلندپروازانه به نظر برسد اما فرماندار، جری براون نیز اهداف خوش بینانه ای برای کاهش 80 درصدی آلایندگی گلخانه ای در کالیفرنیا تا سال 2050 دارد. وی هم چنین در پی کاهش 50 درصدی سوخت حمل و نقل تا سال 2030 است.

خودروسازان خیلی از این تغییر سیاست راضی نیستند و صرفا به خاطر هماهنگی با قوانین دولتی مجبور به ساخت خودروهای الکتریکی هستند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: