جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 21 مرداد 1394     
تعیین قیمت خرید ،حلقه مفقوده تجاری سازی پروژه سوخت های زیستی است

به گزارش گروه حمل و نقل پاک شهرداری نیوز، رئیس انجمن سوخت های زیستی ایران و رئیس کمیته سوخت های زیستی کارگروه بیوتکنولوژی محیط زیست ستاد فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در رابطه با اجرای پروژه سوخت های زیستی در کشور اذعان داشت: سوخت های زیستی به عنوان سوخت های پاک سال ها است در کشور های مختلف جهان مورد استفاده قرار می گیرد و هم اکنون کشورهای در حال توسعه نیز یکی پس از دیگری در حال بهره برداری از این منبع سوختی می باشند.

دکتر میثم طباطبایی در ادامه گفتگو با شهرداری نیوز، در خصوص چگونگی روند پروژه تولید سوخت های زیستی عنوان کرد: در واقع سوخت های زیستی به میزان 4 تا 8 درصد با  بنزین و گازوئیل ترکیب شده و موجب بهسوزی آن ها می شوند و در نتیجه در کاهش آلودگی هوا نقش به سزایی ایفا می نمایند.

وی در پاسخ به سوال خبرخودرو، مبنی بر میزان نیاز به حمایت های دولت و تخصیص اعتبارات دولتی برای تکمیل این پروژه ملی اظهار داشت: به واقع تحقق پروژه های این چنینی نیازی به تامین اعتبارات ندارد و حلقه مفقوده در راه تجاری سازی پروژه های در دست اقدام تعیین قیمت خرید واقعی از سوی مراجع ذیصلاح است که ضمانتی برای تولید و سرمایه گذاری محسوب می شود.

وی تاکید کرد: تعیین نرخ قطعی برای خریدار و برآورد سود حاصل از فروش به خودی خود انگیزه ای برای حضور بخش خصوصی در روند تولید و سرمایه گذاری است چراکه عدم تضمین فروش در اکثر پروژه ها بعنوان اولین مانع برای سرمایه گذاری مطرح می گردد.

وی همچنین با اشاره به اجرای پایلوت طرح در تهران گفت: با وجود اینکه استفاده از سوخت های زیستی طی سالیان دراز در مدتی نزدیک به یک قرن امتحان خود را در جوامع مختلف پس داده است، برای ترقیب افکار عمومی به استقبال از سوخت های زیستی هم اکنون این طرح در حمل و نقل عمومی تهران به صورت پایلوت در حال اجرا است.

دکتر میثم طباطبایی در رابطه با زمان دقیق اجرای این پروژه اذعان داشت: اجرای عمومی پروژه سوخت های زیستی در چند ماه آینده محقق خواهد شد و این سوخت ها به جایگاه های عرضه سوخت کشور راه خواهند یافت.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: