جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 21 مرداد 1394     
آخرین فرصت ثبت‌نام آزمون آموزش‌وپرورش

تسنیم: حسین توکلی اظهار داشت:‌فرصت ثبت‌نام در آزمون استخدامی آموزش و پرورش امروز چهارشنبه 21 مرداد پایان می‌یابد.

وی افزود:‌داوطلبان صرفاً امروز را برای ثبت‌نام در آزمون استخدامی آموزش و پرورش از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org فرصت دارند.

مشاور عالی سازمان سنجش ادامه داد:‌آزمون استخدامی آموزش و پرورش روز جمعه 27 شهریور برگزار می‌شود و متقاضیان می‌توانند در تاریخ 24 شهریور از طریق سایت سازمان سنجش نسبت به دریافت پرینت کارت خود اقدام کنند.

به گزارش تسنیم،‌در آزمون استخدامی آموزش و پرورش 5 هزار نفر جذب خواهند شد که 1300 نفر از میان خانواده‌های شهدا و ایثارگران هستند. پذیرفته‌شدگان به مدت یک سال در دانشگاه فرهنگیان تحت آموزش‌های خاص برای آشنایی با شغل معلمی قرار می‌گیرند. پس از آن یکبار دیگر از آنها آزمون گرفته می‌شود که در صورت کسب گواهینامه صلاحیت معلمی می‌توانند به آموزش و پرورش راه یابند.

شرط سنی برای شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش برای دارندگان مدرک لیسانس 30 و فوق لیسانس 35 سال است.

مربیان پیش دبستانی به شرط سنی اعلام شده در آزمون استخدامی اعتراض داشتند و معتقد بودند با اعلام شرط سنی بسیاری از آنها از شرکت در این آزمون بازمی‌مانند. اما طبق گفته‌های علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش،‌ضابطه استخدام کشوری برای سن سقفی دارد که آن را سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تعیین کرده و ما در آموزش و پرورش نیز این موضوع را رعایت می‌کنیم.شما تصور کنید که داوطلب استخدام 40 سال سن دارد و اگر دوره یک ساله آموزش در دانشگاه فرهنگیان را طی کند، 41 ساله می‌شود، اگر این فرد در 41 سالگی وارد آموزش و پرورش شده و بخواهد 30 سال کار کند در سن 71 سالگی بازنشسته می‌شود، بدیهی است که فرد 71 ساله نمی‌تواند به خوبی ارائه خدمات دهد.

طبق گفته‌های وزیر آموزش و پرورش، مربیان پیش‌دبستانی در آزمون استخدامی هر نمره‌ای که کسب کنند متناسب با سنواتی که با آموزش و پرورش در سال‌های گذشته همکاری داشته‌اند، درصدی به نمره آنها اضافه می‌شود که تا سقف 20 درصد است. بنابراین این 20 درصد باعث می‌شود اولویتی را در بحث استخدام برای مربیان پیش‌دبستانی قائل شویم.

در آزمون استخدامی آموزش و پرورش شهر تهران نیز جذب نیرو دارد که عمده نیروهای جذب شده از میان آقایان هستند و تنها 6 زن به عنوان هنرآموز و استادکار جذب خواهند شد. 149 دبیر و آموزگار،‌20 مربی پرورشی و 25 هنرآموز و استادکار مرد در شهر تهران جذب خواهند شد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: