جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 21 مرداد 1394     
تدوین طرح "سرباز صنعت" در مجلس

 

تسنیم: غلامرضا کاتب رئیس فراکسیون تولید و اشتغال مجلس شورای اسلامی از طرح اعضای فراکسیون متبوعش درباره "سرباز صنعت" خبر داد و گفت: اگر بتوانیم بخشی از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را در قالب سرباز صنعت وارد بخش‌های صنعتی و تولیدی کشور کنیم، می‌توان به صورت عینی و عملی مهارت را به آنان آموخت تا پس از پایان دوره خدمت نظام وظیفه با مهارت کافی وارد بازار کار شوند.

وی با بیان اینکه در حال رایزنی با وزارتخانه‌های مرتبط با این موضوع و ستاد کل نیروهای مسلح هستیم، گفت: امیدواریم با ورود بخشی از فارغ‌التحصیلان بخصوص در حوزه‌های فنی به حوزه‌های صنعتی در قالب سرباز صنعت بتوان هم مشکل عدم مهارت فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را برطرف کرد و هم به رونق تولید و ایجاد کسب و کار در کشور کمک کرد.

این نماینده مجلس همچنین تصریح کرد: تدوین این طرح در حال اتمام است و در صورتی که بتوان با ستادکل نیروهای مسلح و وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مرتبط به جمع‌بندی مثبتی رسید، این طرح را با فوریت در صحن علنی مطرح می‌شود تا زودتر به قانون تبدیل شود.

کاتب با بیان اینکه بیش از 90 درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاهی فاقد مهارت‌های عملی برای ورود به بازار کار هستند، گفت: ارتباط بیشتر صنعت و دانشگاه و طرح سرباز صنعت می‌ تواند گره گشای این مشکل بزرگ در کشور باشد.

وی افزود: ارتباط مناسب دانشگاه‌ها با حوزه‌های صنعتی یکی دیگر از راهکارهایی است که این فراکسیون به دنبال پیگیری آن است تا بتوان با حل این مسایل ضمن بالا بردن مهارت جوانان و ایجاد اشتغال برای آنان به رونق تولید در کشور کمک کرد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: