جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 21 مرداد 1394     
کنترل مکانیزه ترافیک پایتخت در تمام محدوده های ترافیکی

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز،مدیر کل برنامه ریزی و توسعه شهری معاونت حمل و نقل و ترافیک با اشاره به محدوده های طرح ترافیکی تهران در خصوص نحوه نظارت و کنترل ورود و خروج خودرو ها اظهار داشت: تعریف محدوده های طرح ترافیکی در سنوات گذشته اجرایی شد که از طریق عوامل پلیس راهور با صرف هزینه قابل توجهی کنترل و نظارت بر تردد خودروها در این مناطق صورت می گرفت.

مهندس مسعود رنجبریان در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز عنوان کرد: نظر به اینکه نظارت ها از طریق پرسنل پلیس راهور به صورت دیداری انجام می شد مسلما بسیاری از تخلفات از چشم مامورین پنهان می ماند و این مسئله زمینه ساز مشکلات زیادی برای پلیس راهور شد.

 وی در ادامه گفت: به همین منظور در 5 سال گذشته با همکاری و مساعدت پلیس راهور تهران، مناطق طرح ترافیکی را به دوربین های کنترل تصویری تجهیز نمودیم و این دوربین ها به بهترین شکل تخلفات تعرض به محدوده های طرح را پوشش دادند و کنترل تمام ورودی های محدوده های ترافیکی با استفاده از دوربین های ثبت تخلف تحقق یافت.

وی افزود: در سال گذشته سیستم کنترل تصویری را گسترش دادیم و به این ترتیب محدوده طرح زوج و فرد نیز تحت کنترل دوربین های ثبت تخلف در آمد به گونه ای که در حال حاضر پلیس راهور به صورت مکانیزه محدوده زوج و فرد را کنترل می نماید.

مدیر کل برنامه ریزی و توسعه شهری معاونت حمل و نقل و ترافیک نصب تابلوهای VLS در بزرگراه ها را مصداق دیگری از سیستم هوشمند ترافیکی پایتخت خواند و اذعان داشت: تابلوهای VLS در واقع تابلوهای خبری بزرگراه ها هستند که اطلاع رسانی در خصوص وضعیت ترافیکی ادامه مسیر را در اختیار رانندگان قرار می دهند تا رانندگان با اطلاع از ترافیک سنگین در ادامه مسیر در صورت تمایل بتوانند مسیرهای جایگزین را انتخاب نمایند.

وی افزود: اطلاع رسانی در خصوص مسیرهای جایگزین، وضعیت ترافیک مسیر پیش رو، پیش بینی زمان طی کردن مسیر در اتوبان و سایر موارد مورد نیاز  از طریق تابلوهای خبری به صورت هوشمند و با استفاده از اطلاعاتی که از وضعیت ترافیکی معابر در سیستم ها ثبت می شود انجام می شود.

وی در ادامه گفت: اطلاعات در مقطع زمانی مورد نظر به تابلوی های مربوطه انتقال می یابد و اطلاع رسانی برای شهروندان صورت می گیرد.

مهندس مسعود رنجبریان در پایان گفتگو با خبرخودرو تصریح کرد: در حال حاضر  به جرات می توان گفت که زیرساخت های هوشمند سازی شهر تهران روند رو به رشدی را طی کرده است و همچنان برنامه های نوینی برای کنترل دقیق تر ترافیک شهری پایتخت در حال بررسی است که پس از اجرای آزمایشی و رفع نواقص احتمالی به مرحله اجرا خواهد رسید.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: