جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 19 مرداد 1394     
ویتامینه کردن، چقدر در سلامت مو موثر است؟

ایسنا، با بیان اینکه برای تقویت و افزایش رشد مو باید ریشه مو یا فولیکول مو که در عمق پوست قرار گرفته، تقویت شود، گفت: مصرف موضعی ویتامین‌ها به صورت شامپوهای ویتامینه نمی‌تواند این عملکرد را داشته باشد و تنها سود استفاده موضعی از ویتامین‌ها به خصوص ویتامین‌های گروه B، نرمی مو و لطافت بخشیدن به آن است.

وی با اشاره به اینکه ویتامینه کردن موها مبنای علمی ندارد، اضافه کرد: افزودن ویتامین‌های مختلف به شامپوها تنها دارای امتیاز جلب مشتری است و البته خاصیت نرم‌ کنندگی را نیز به دنبال دارد.

این متخصص پوست و مو تصریح کرد: ویتامین‌های مفید برای تقویت و افزایش رشد مو از جمله ویتامین‌های گروه B باید از طریق رگ‌های تغذیه‌ کننده فولیکول‌ مو به آن برسند، بنابراین بهتر است به جای هزینه برای خرید شامپوهای ویتامینه، موادغذایی سرشار از ویتامین‌های تازه شامل میوه‌ها و سبزیجات، جوانه‌های گندم و ماش و سبوس برنج که سرشار از ویتامین‌های گروه B است، مصرف شود.

ناظمی با بیان اینکه پروتئین افزوده شده به شامپوها فقط برای ترمیم آسیب دیدگی‌های مو ناشی از رنگ دکلره و سشوار سودمند است، خاطرنشان کرد: ویتامین B5 افزوده شده به شامپوها که برخلاف بقیه ویتامین‌ها به داخل مو نفوذ می‌کنند و برای افزایش استحکام و سلامت مو مفید است، به منظور افزودن خواص نرم کنندگی استفاده می‌شود و دارای خواص تغذیه کنندگی و تقویت مو نیست.

این متخصص پوست و مو در پایان یادآور شد: شامپوهای ویتامینه را نباید با خواص شامپوهای درمانی یکی دانست؛ چراکه شامپوهای دارویی تجویز شده از سوی پزشک دارای ترکیب دارویی برای درمان مراجعه کننده است و دارای ماده حامل برای انتقال مواد دارویی به داخل پوست است که این عملکرد به هیچ عنوان در شامپوهای ویتامینه دیده نمی‌شود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: