جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 19 مرداد 1394     
حج تشريفاتی ممنوع شد

باشگاه خبرنگاران: بندر محمد حجار وزير حج عربستان سعودي، گفت: حج پنج ستاره (تشريفاتي) در موسم حج امسال به دليل افزايش تعداد حجاج ممنوع است.

وزیر حج عربستان سعودی تصریح کرد: محدود بودن فضاي مشعر منا اجازه نشستن يك فرد در يك چادر جداگانه و انفرادي را نمي دهد و به همين سبب وزارت حج مانع حج موسوم به حج پنج ستاره مي شود.
 
حجار گفت: فضاي اختصاص يافته به هر حاجي به سبب افزايش تعداد حجاج كاهش يافته و هر 10 حاجي اجبارا بايد در يك چادر اسكان يابند تا از پديده تجمع و ازدحام جلوگيري شود.
 
به نوشته عكاظ، حجار افزود: برنامه حج ارزان قيمت به كاهش هزينه هاي حجاج داخل عربستان و تسهيل اداي مناسك براي بخش زيادي از شهروندان و مهاجران و كاهش تعداد حجاج غيرقانوني و غير مجاز كمك كرده است.
 
حجار با بيان اينكه، برنامه ثبت الكترونيك حجاج داخل مزاياي زيادي دارد، از موافقت دستگاه هاي ذيربط با احداث شهرك خدماتي كامل در خارج از منطقه مركزي مدينه منوره در كنار مسجد قباء خبر داد.
 
وي گفت: اين شهرك شامل  قریب به 100 برج مسكوني و تجاري، بيمارستان و هتل خواهد بود و گنجايش نزدیک به 120 هزار حاجي و زائر را دارد كه در كنار ايستگاه مترو احداث مي شود و اين خط هر ساعت، 84 هزار نفر را منتقل می کند.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: