جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 19 مرداد 1394     
دستگیری ۹۴متجاوز مرزی

مهر: سرهنگ احمد دادستانی صبح دوشنبه در نشستی خبری با گرامیداشت روز خبرنگار، سلامت فکری و فرهنگی جامعه را مرهون تلاش خبرنگاران و اصحاب رسانه دانست و بیان داشت: رسانه ها و مطبوعات بهترین پل ارتباطی میان مجموعه دریابانی با مردم هستند.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات و کشفیات دریابانی هرمزگان از ابتدای سال جاری تا کنون، افزود: با اقدامات پیشگیرانه و عملیاتی میزان کشفیات قاچاق سوخت در هرمزگان ۹۱ درصد کاهش یافته و این پدیده در استان هرمزگان مهار شده است.

فرمانده دریابانی هرمزگان از دستگیری هزار و ۲۶۵ نفر از اتباع بیگانه غیرمجاز توسط این نیرو خبر داد و بیان کرد: همچنین از ابتدای سال جاری تا کنون ۸۰۰ کیلوگرم مواد مخدر توسط دریابانی هرمزگان کشف شده و میزان کشفیات مشروبات الکلی نیز ۱۰ درصد کاهش یافته است.

دادستانی ادامه داد: ۱۴ میلیون نخ سیگار قاچاق نیز طی این مدت در هرمزگان کشف شده که افزایش ۴۰ درصدی در این زمینه را نشان می دهد و کشف لوازم برقی قاچاق ۸۰ درصد کاهش یافته اما کشف پوشاک و لوازم خانگی قاچاق ۸۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: در مجموع از ابتدای سال ۹۴ تا کنون ۸۵۹ قاچاقچی توسط دریابانی هرمزگان دستگیر و ۴۶۵ شناور و ۱۹۰ خودرو توقیف شده است و ۷۲۶ فقره پرونده قاچاق بالای ۱۰ میلیون ریال تشکیل شده است.

فرمانده دریابانی هرمزگان همچنین از توقیف ۱۰ شناور متجاوز مرزی توسط دریابانی هرمزگان خبر داد و اظهار داشت: ۹۴ نفر متجاوز مرزی نیز از ابتدای سال تا کنون در آب های هرمزگان دستگیر شده اند که اقدامات مرتبط با آنان از طریق دستگاه قضایی در حال انجام است.

دادستانی در خصوص آتش سوزی در یکی از چهار شناور اماراتی توقیف شده در بندرلنگه نیز گفت: این چهار شناور برای صید غیرمجاز به آب های سرزمینی کشورمان وارد شده بودند که حدود ۴۸ ساعت از توقیف آنان می گذشت که به دلیل سهل انگاری ملوانان آن یک فروند از این شناورها دچار آتش سوزی شد که با همکاری بنادر و دریانوردی و آتش نشانی، آتش سوزی بدون تلفات خاموش شد.

وی همچنین از پلمپ ۱۴ کارگاه غیرمجاز ساخت شناور در استان هرمزگان خبر داد.

همچنین در پایان این نشست از خبرنگاران هرمزگانی توسط فرماندهی دریابانی استان تقدیر شد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: