جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 19 مرداد 1394     
رفع رکود از بازار خودرو با اتخاذ تصمیمات جدید

به گزارش نگاه پارلمان به شهر شهرداری نیوز،عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت : پایان دادن به این رکود در صنعت خودرو، نیازمند اتخاذ تصمیم‌های جدید در حوزه صنعت خودروسازی و اصلاح ساختاری است.

الله وردی دهقانی در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز با توجه به ایجاد شرایط و بسترهای لازم جهت همکاری با خودروسازان خارجی اظهار داشت : هرگونه همکاری با خودروسازان خارجی باید همراه با انتقال دانش و تکنولوژی باشد نه اینکه خط تولید خودروهای از رده خارج خودشان را به ایران آورده  و برای مصرف داخلی راه اندازی کنند.

وی تصریح کرد : در واقع هر خودروساز داخلی که بخواهد با خودروساز خارجی به هر نحوی همکاری کند باید دو شرط مهم را مد نظر داشته باشد. شرط اول اینکه نباید بازار خودروی داخلی را بطور کامل در اختیار خارجی قرار داد و فرصت تولید و صادرات را از تولید کننده داخلی گرفت.

وی تاکید کرد : با همکاری مشترک با خودروسازان خارجی نباید امکان صادرات خودرو به کشور‌های منطقه را به خارجی‏ها سپرد دست کم در منطقه باید بازار خودرو را در اختیار داشته باشیم .و این امکان را داشته باشیم که در عین همکاری با این خودرو ساز‌ها، هم بازار داخلی و هم امکان صادارت در منطقه را برای خودمان نگه داریم.

وی گفت : قطعا در این شرایط می‌توان خودروهایی با کیفیت مناسب تولید کرد تا در منطقه با خودروهای خارجی توانایی رقابت داشته باشد.

وی افزود : چنانچه شرایط همکاری با خودروسازان بزرگ با درنظر گرفتن موارد ذکر شده نباشد ، حضور خودروسازان خارجی موجب سرکوب تولید داخلی خواهد گردید.

نماینده ورزقان در خانه ملت اظهار داشت : در چنین شرایطی خودروسازان نیز باید خودروهای استاندارد و به روز تولید و عرضه کنند که از نظر مصرف سوخت و کارایی و کیفیت با استاندارهای روز دنیا همخوانی داشته باشد و برای استفاده مردم مناسب باشد.

دهقانی با اشاره به اینکه متاسفانه صنعت خودرو نتوانسته در این سالها به رشد و توسعه‌ای که از آن توقع می‌رود برسد ، تصریح کرد : باید صنعت خودرو هم از نظر کیفیت و هم از نظر کمیت جوابگوی نیازهای واقعی مردم باشد در حالی که ساختاری که در حاضر بر این بخش حاکم است ساختار درستی و قابل قبولی نیست.

وی گفت : در شرایطی که خودروسازی ایران نیمه خصوصی است و متولی واقعی هم دولت است موجب شده که  از چالاکی لازم برخوردار نباشد درحالی که از صنعت خودروسازی که سه چهار دهه در کشور ما سابقه دارد توقع می رود که به رشد و توسعه‌ای بیشتر از آنچه در حال حاضر دارد را  کسب نماید.

وی خاطر نشاان کرد : باید در شرایط کنونی صنعت خودروسازی ایران یا خصوصیِ کامل شود و یا دولتی کامل  شود در غیر اینصورت دوباره معضلات گذشته را در صنعت خودروسازی کشور تجربه خواهد شد و رکود موجود ادامه خواهد یافت .




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: