جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 18 مرداد 1394     
رفع معضل بافت فرسوده عزم دولت مدیریت شهری و بخش خصوصی را می طلبد

به گزارش گروه اخبار مناطق22گانه شهرداری نیوز،معاون نظارت شورای شهر تهران، گفت:ریشه کن کردن معضل بافت های فرسوده در شهر تهران نیازمند، تعامل و عزم جدی دولت، مدیریت شهری و بخش خصوصی است.

عباس جدیدی با حضور در شهرداری منطقه ۱۰ با شهروندان این منطقه ملاقات و گفت و گو کرد.

معاونت نظارت شورا در جریان این بازدید با اشاره به مشکلات این منطقه، گفت: مناطقی از قبیل منطقه ۱۰ که به خاطر داشتن بافت فرسوده شرایط ویژه دارد باید با نگرش ملی به آنان نگاه شود. ریز دانگی، نفوذ ناپذیری و تراکم جمعیت بالا از جمله این ویژگی ها است که می طلبد با یک توجه خاص به این مناطق پرداخته شود.

جدیدی ادامه داد: جذب سرمایه گذار در مناطق کم برخوردار به عنوان یک راهکار اساسی مطرح است و وظیفه مدیریت شهری این است که با ایجاد بسترهای مناسب و نیز اعمال تسهیلات هر چه بیشتر زمینه را برای ورود سرمایه گذار به این مناطق فراهم کند.

وی اضافه کرد، جذب سرمایه گذار در این مناطق جزء سیاست های کلان و اولویت های شورای اسلامی شهر تهران است.

جدیدی در بخش دیگری از سخنان خود، افزود: تخصیص بودجه و تامین اعتبار برای تملک املاک واقع در طرح، در مناطق کم برخوردار نیز باید مورد توجه قرار گیرد و در بودجه بندی مناطق به طور ویژه به آن نگاه شود.

معاون نظارت شورا همچنین با اشاره به اجرای پروژه هایی نظیر ادامه بزرگراه یادگار امام (ره) گفت: برخی پروژه ها در مناطق به لحاظ حجم و کارایی باید در سطح فرا منطقه ای و حتی ملی دیده شوند. پل صدر، پل های تقاطعی محمد علی جناح و نیز بزرگراه یادگار امام در رده پروژه های ملی است و اینگونه پروژه ها خود نیز در تسهیل رفت و آمد به مناطق کم برخوردار و نیز گشودن گره های ترافیکی موثر است.

وی افزود:از این رو دولت باید با یک نگاه ویژه در تخصیص مطالبات شهرداری اقدام کند تا تخصیص اعتبار به پروژه ها تسریع شود.

جدیدی همچنین با اشاره به دیدار مردمی خود، گفت: هدف ما از این دیدار ها رفع مشکل شهروندان می باشد و پر واضح است که باید استانه تحمل خود را در این دیدار ها بالا بریم چرا که مردم رنج کشیده در این مناطق کم برخوردار بسیار هستند.

معاون نظارت شورا در پایان این دیدار به دیدار خانواده شهید مسعود حسینی از شهدای منطقه ۱۰ رفت و با خانواده وی دیدار کرد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: