جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 17 مرداد 1394     
آخرین وضعیت بورسیه ها

مهر: دکتر محمد فرهادی صبح امروز در اولین نشست مطبوعاتی خود که در محل این وزارتخانه برگزار شد، با گرامیداشت یاد شهید صارمی و روز خبرنگار، گزارش عملکردی از وضعیت آموزشی و علمی وزارت علوم طی ۶ سال اخیر ارائه داد.

وی در ادامه درباره نتیجه کمیته روسای دانشگاه‌ها گفت: این کمیته همچنان برگزار می‌شود و دلیل نداشتن جلسه آن به خاطر تعطیلات تابستانی بوده و هفته آینده جلسه آن برگزار می‌شود و تعداد کمی از روسا که تعیین تکلیف نشده‌اند، در این جلسه تعیین تکلیف می‌شوند.

فرهادی در ادامه در خصوص شفاف‌سازی بورسیه‌ها، گفت: دانشجویان بورسیه به همین ۳ هزار دانشجو ختم نمی‌شوند. ۶ هزار دانشجوی بورسیه دیگر نیز داشته‌ایم که ۵ هزار نفر آنها در دولت قبل بورس شده و همچنان بدون مشکل به تحصیل خود ادامه‌ می‌دهند و تنها یک‌هزار نفر از این بورسیه‌ها مربوط به دولت فعلی هستند.

وزیر علوم یادآور شد: ۳ هزار بورسیه‌ای که مطرح شد وضعیت خاص داشتند و در مورد آنها چند نوع تصمیم‌گیری شد.

وی افزود: عده‌ای از آنها بدون امتحان پذیرش شده بودند، تعدادی حکم بورس نداشتند که باید تعیین تکلیف و عده دیگر باید جایابی می‌شدند. تلاش های لازم برای بورسیه‌هایی که باید جایابی می‌شدند، صورت گرفت. اگر عده‌ای جایابی نشدند، وزارت علوم رأسا پیگیری کرده تا این افراد جایابی شوند.

وی خاطرنشان کرد: عده‌ای از این بورسیه‌ها مربی رسمی و یک عده مربی پیمانی هستند که مربی‌های رسمی مشکلی نداشته و مشغول تحصیل هستند ولی مربیانی که پیمانی هستند باید مصوبه هیات امنای دانشگاه را کسب کنند.

فرهادی با بیان اینکه حدود ۱۵۰ نفر از این افراد مصوبه هیات امنای دانشگاه‌ها را کسب کرده‌اند، افزود: عده دیگری نیز باقی مانده‌اند که هر چه سریعتر به وضعیت آنها رسیدگی شود.

وزیر علوم ادامه داد: برخی از افراد هستند که کارمند هستند و بورس نیز شده‌اند، از دو جا حقوق می‌گیرند که از آنها خواسته‌ایم یا کارمند شوند و دیگر بورس نباشند یا بورس بوده و کارمند نباشند.

وی ادامه داد: بورسیه‌های ایثارگر نیز تعیین تکلیف شدند و با هماهنگی بنیاد شهید مقرر شد هزینه تحصیلی این افراد پرداخت شود و مشکلی نداشته باشند. بورسیه‌هایی که در خارج از کشور نیز تحصیل می‌کنند بر اساس ضوابط به تحصیل خود ادامه می‌دهند.

فرهادی در ادامه به بورسیه‌هایی اشاره کرد که در معدل و سن مشکل داشتند، گفت: در خصوص این افراد نیز با ضوابط همان موقع که بورس شده بودند، تصمیم‌گیری شد و با ارفاق‌هایی که صورت گرفت برخی پذیرفته شدند، برخی نیز مقرر شد با هزینه شخصی تحصیل کنند.

وی در خصوص اینکه عده‌ای با مطرح کردن بحث بورسیه‌ها به این افراد ظلم کردند و چه برخوردی با آنها خواهد شد، گفت: ما نیز معتقدیم باید با افرادی که به حیثیت افراد بورسیه آسیب رسانده‌اند و در حق آنها ظلم کرده‌اند، برخورد شود و بحث بورسیه‌ها از سال ۹۰ مطرح شد و ۱۹۴ بار از سال ۹۰ تاکنون در رسانه‌ها مطرح شده که خود وزارت علوم از ۱۹۴ باری که مسئله بورسیه‌ها در رسانه‌ها مطرح شده ۱۰ خبر و گزارش‌ رسانه‌ای داشته که بسیار محدود بوده است




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: