جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 17 مرداد 1394     
تهرانی‌هاچقدرپول آب می‌دهند؟

خبرگزاری ایسنا: علیرضا نوذری‌پور در گفت‌وگویی با بیان این که به ازای هر نفر در تهران 325 لیتر آب در شبانه روز تولید می شود، اظهار کرد: اگر هر خانوار تهرانی در ماه 20 متر مکعب آب مصرف کنند، ماهیانه 6500 تومان آب‌بها از آن‌ها اخذ می‌شود.

وی ادامه داد: مشترکانی که انشعاب فاضلاب را در منازل خود نصب کرده‌اند، باید به طور میانگین 1000 تومان بیشتر از دیگر مشترکان پرداخت کنند.

قائم مقام شرکت آب و فاضلاب استان تهران با بیان این که میزان پرداخت آب‌بها بین مشترکان متفاوت است، گفت: آب بهای پرداختی مراکز دولتی در قیاس با مراکز آموزشی بیشتر است؛ به طوری که مراکز آموزشی در هر متر مکعب 240 تومان و مراکز دولتی برای هر متر مکعب آب 900 تومان به صورت ماهانه پرداخت می کنند.

نوذری‌پور میزان آب بهای پرداختی مراکز ساخت و ساز و به عبارتی کاربری بنایی یعنی مکان هایی که ساخت و ساز در آن ها انجام می‌شود را 1300 تومان عنوان و اظهار کرد: قیمت آب باید به ارزش واقعی خود باز گردد.

وی با بیان این‌که وضعیت آبی کشور در حالت بحران قرار دارد، گفت: برای حل این بحران لازم است چرخه اقتصادی آب از نظم خاصی پیروی کند به گونه‌ای که آب به قیمت واقعی خود در اختیار مصرف‌کنندگان قرار گیرد.

قائم مقام شرکت آب و فاضلاب استان تهران اظهار کرد: اگر قیمت آب را همچنان پایین نگه داریم آب مانند وضعیت فعلی مانند یک کالای بی‌ارزش به هدر می‌رود، لذا لازم و ضروری است که قیمت آب به منظور صرفه‌جویی افزایش یابد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: