جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 17 خرداد 1393     
بافت فرسوده از اصلی ترین اولویت های مدیریت شهری

به گزارش شهرداری نیوز، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران با بیان اینکه بافت فرسوده از اصلی ترین اولویت های مدیریت شهری است، گفت: امیدواریم با رویکردها و سیاست های شهرداری تهران و تعاملات میان دولت ،شورا و شهرداری شاهد اتفاقات خوبی در حوزه نوسازی بافت های فرسوده باشیم.

محمد سالاری با بیان این مطلب گفت : خوشبختانه در شورای چهارم شاهد رویکردی متفاوت از دوره های گذشته هستیم و توانستیم به جامعه این مهم را القا نماییم که 2 طیف سیاسی متفاوت حاضر در شورا در آنجایی که بحث مصلحت شهر و شهروندان مطرح می شود با نگاهی یکسان و رویکردی کارشناسانه به موضوعات پرداخته اند.

وی طرح تفصیلی و طرح های موضعی و موضوعی را برشی از راهبردهای 17 گانه طرح جامعه دانست و تصریح کرد: از آنجایی که طرح تفصیلی شهر تهران با 5 سال تأخیر در حال اجراست بخشی از موضوعات آن که سابقاً الزام اجرایی داشته اند هم اکنون دیگر اولویتی ندارند.

سالاری با بیان این که همزمان با پیشرفت تکنولوژی، اتفاقات گوناگونی بصورت روزانه در کلانشهرهای کشور رخ می دهد، یادآور شد: در کشورهای توسعه یافته طرح های استراتژیک سالانه و ماهانه در حال اجراست، چرا که الزاماتی در فرآیندهای شهرسازی اتفاق می افتد که می بایست برای هر ماه و هر سال برنامه ای استراتژیک در نظر گرفته شود.

 رئیس کمیسون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران ابراز امیدواری کرد که در شورای چهارم شاهد نویدهای خوشایندی باشیم و اظهار داشت: نتیجه رویکردهای کارشناسی در شورا این بوده که در فرآیند تدوین برنامه و بودجه سال 93 توانستیم بودجه معاونت شهرسازی و معماری را حدود 3 برابر افزایش دهیم.

سالاری در ادامه نوسازی بافت های فرسوده را جزء اصلی ترین اولویت های مدیریت شهری عنوان کرد و گفت: آلودگی هوا را همین الان استشمام می کنیم و می دانیم که سالانه حدود 300 هزار نفر به دلیل آلودگی هوا جان خود را از دست می دهند اما چون زلزله اتفاق نیفتاده، اهمیت موضوع نوسازی بافت های فرسوده مغفول مانده که امیدواریم با  رویکردها و سیاست های شهرداری تهران و تعاملات میان دولت و شورای اسلامی شهر تهران و شهرداری شاهد اتفاقات خوبی در این زمینه باشیم.

وی با اعلام اینکه بافت های فرسوده شهر تهران یک فرصت جهت تحقق شهرسازی و معماری اسلامی ایرانی هستند، خاطرنشان کرد: ضوابط نما دارای یکسری احکام سلبی، ایجابی و توسعه ای است که شایسته است در قالب احکام توسعه ای، بسته های تشویقی برای نماسازی به سبک اسلامی و ایرانی مدنظر قرار گرفته شود.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: