جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: جمعه، 16 مرداد 1394     
قائم مقام سازمان حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران خبر داد
برنامه‌ريزي براي كاهش بار ترافيك در هسته مركزي پايتخت

 

به گزارش گروه حمل و نقل و ترافیک شهری شهرداری نیوز:قائم مقام سازمان حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران با اعلام اين كه مهم‌ترين مأموريت مديريت شهري در حوزه حمل و نقل عمومي، جابه‌جايي آسان، ايمن، راحت و روان شهروندان در سطح شهر است، گفت: بر اين اساس، برنامه‌ريزي‌هاي دقيقي در بخش‌هاي مختلف ناوگان حمل و نقل شهری از جمله اتوبوسراني، تاكسيراني و مترو كه جابه‌جايي‌هاي درون شهري را انجام مي‌دهند، به عمل آمده است.

پوريا محمديان افزود: به عنوان نمونه، ناهماهنگي‌هاي گذشته در حوزه سرويس مدارس با توجه به هماهنگي‌هاي به عمل آمده كمتر به چشم مي‌خورد و لجام‌گسيختگي‌هاي اين حوزه كه ضريبی از آسيب‌هاي فيزيكي و اجتماعي را براي دانش‌آموزان به دنبال داشت، با توجه به برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده به حداقل ميزان ممكن كاهش پيدا كرده است.

وي با اشاره به اين كه با توجه به برنامه‌ريزي‌هاي به عمل آمده و هماهنگي‌هاي انجام شده بين بخش‌هاي مختلف، رانندگان سرويس مدارس افرادي شناسنامه دار و مورد تأييد هستند، اظهار كرد: نه تنها صلاحيت فردي رانندگان از نظر اخلاقي و حرفه‌اي مورد بررسي قرار می¬گيرد، بلكه صلاحيت‌ فني خودروي سرويس مدارس از نظر استاندارد و كيفيت نيز بررسي مي‌شود.

مهندس محمديان با بيان اين كه مديريت شهري تلاش مي‌كند تا روز به روز كيفيت ناوگان حمل و نقل عمومي را ارتقاء داده و بر ارتقاي كيفي و نحوه خدمات‌رساني ناوگان نظارت نمايد، تصريح كرد: البته به همين موضوع اكتفا نكرده‌ و از سال گذشته سعي كرده‌ايم تا به مباحث آموزشی و فرهنگي در حوزه ترافيك نیز ورود پيدا كنيم.

وي با اشاره به اين كه به اين منظور در قالب كمپين «آسمان آبي – زمين پاك»، پروژه «خط سفيد» و حركت بين خطوط را مورد توجه قرار داده ايم، اظهار كرد: اين پروژه با هدف ارتقاي نظم و انضباط در ترافيك شهر در دستور كار قرار گرفته و به همین منظور، در حال حاضر 80 هزار راننده تاكسي مشغول گذراندن دوره‌هاي آموزشي مرتبط هستند.

مهندس محمديان با بيان اين كه رانندگان آموزش ديده که به عنوان پيشتازان «خط سفيد» در سطح شهر فعالیت می¬کنند، مي‌توانند نسبت به ايجاد نظم و انضباط اقدام نمايند، تصريح كرد: اميدواريم با برقراری نظم و انضباط در ترافيك شهر، شاهد ثبات نسبي در جريان رفت و آمدهاي شهري باشيم.

قائم مقام سازمان حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران در پايان در خصوص ساماندهي ترافيك هم‌زمان با آغاز سال جديد تحصيلي ابراز امیدواری نمود و خاطرنشان كرد: با برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته از سوي مديريت شهري و با همكاري     سازمانهای ذيربط از جمله پليس، انتظار داريم به زودي شاهد كاهش بار ترافيك در هسته مركزي پايتخت باشيم.

 

 

.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: