جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 14 مرداد 1394     
نفت به 50 دلار بازگشت

فارس: پیش‌بینی کاهش ذخایر نفت خام آمریکا، قیمت نفت را به بالای 50 دلار در هر بشکه بازگرداند و هر بشکه نفت در بازارهای جهانی 50.46 دلار فروخته شد.

به گزارش گروه اقتصاد بین‌‌الملل فارس به نقل رویترز، قیمت نفت در بازارهای جهانی به علت انتظار سرمایه‌گذاران برای انتشار آمار ذخایر نفت آمریکا، در معاملات امروز به بالای 50 دلار افزایش یافت.

بازارهای نفتی پس از سقوط حدود 20 درصدی در ما جولای در اثر فزونی عرضه، اندکی مجال مکث یافتند. در این میان اوپک در ماه جولای تولید خود را به رقم بی‌سابقه‌ای رساند و تولیدکنندگان شیل نیز نشانی از کاهش تولید بروز ندادند همچنانکه شرکت‌های حفاری در 2 هفته گذشته بر تعداد سکوهای فعال خود افزودند.

اعلام جمع‌بندی مذاکرات هسته ای نگرانی‌هایی مبنی بر بازگشت نفت بیشتر از سوی ایران به بازارهای جهانی ایجاد کرده است و نگرانی‌ها در مورد رشد تقاضا برای سوخت نیز از عوامل کاهشی قیمت نفت بوده است.

بن لی بران تحلیلگر بازار در سیدنی در رابطه گفت: «بازار هنوز در حال هضم اخبار مربوط به بازگشت نفت ایران است... عدم قطعیتی در مورد رشد تقاضا وجود دارد که بر کسادی بازار ناشی از فزونی عرضه بیفزاید.»

هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 47 سنت افزایش 50.46 دلار رسید. قیمت این نوع نفت روز گذشته یک درصد کاهش یافته بود.

نفت خام آمریکا نیز با افزایش 45 سنتی از کمترین قیمت 4 ماه اخیر به 46.19 دلار در هر بشکه رسید.

بر اساس اعلام موسسه آمریکا پترولیوم در پنج شنبه گذشته، ذخایر نفت آمریکا در هفته گذشته 2.4 میلیون بشکه کاهش یافت و به 459.7 میلیون بشکه رسید. این درحالی است که تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند، این هفته این ذخایر 1.5 میلیون بشکه کاهش یابد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: