جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 14 مرداد 1394     
خودروسازان برای کاهش هزینه تولید تلاش کنند

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر شهرداری نیوز، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت کاهش هزینه تولید خودرو در شرکتهای خودروساز گفت : خودروسازان باید اهتمام بیشتری نسبت به کاهش هزینه تولید داشته و به سمت اقتصادی نمودن تولید حرکت کنند.

نادر قاضی پور در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز ،افزود : البته در سال های اخیر خودروسازان در تلاش بودند تا حداکثر تولید با حداقل هزینه صورت گیرد که خوشبختانه این امر محقق شد اما همچنان خودروسازان باید در جهت کاهش هزینه های جدی در بخش تولید همت و تلاش بیشتری داشته باشند.

وی گفت : با حذف هزینه های زائد طبعا بسیاری از هزینه خودروسازان کاهش خواهد یافت و دیگر کمتر نیاز به پرداختن در خصوص آثار لغو تحریم ها بر حوزه خودروسازی خواهد بود.

وی با اشاره به توافقات صورت گرفته افزود : پیش بینی می شود توافقات اخیر تاثیری زیادی بر اوضاع فعلی صنعت خودرو ایران نداشته باشدهر چند که در این روزها شاهد رفت و آمد شرکتهای بزرگ خودروسازی جهت همکاری با ایران هستیم چرا که عمده مشکلات این صنعت داخلی است.

نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی افزود: خودروسازان باید در راستای بستر فراهم شده و امکان همکاری های جدید ،نسبت به کاهش قیمت و افزایش کیفیت اقدام کنند تا بتوانند در بازارهای بین المللی حضور رقابتی داشته باشند.

قاضی پور با اشاره به اینکه مردم گمان می کنند با برداشته شدن تحریم‌ها، صنعت خودروسازی کشور متحول خواهد شد تصریح کرد : باید وزارت صنعت طرح جامعي برای توسعه صنعت خودرو و تولید ملی کشور ارائه کند این در حالی است که هم اکنون برخی از قطعه سازان به جای تولید قطعه در کشور، از چین قطعه وارد می کنند و با برند خودشان به عنوان قطعه ایرانی به خودروسازان و بازار مصرف عرضه می کنند.

وی با ابراز تاسف از نبود پویایی لازم در صنعت خودرو افزود : هنگامی خودروسازی در ایران رشد خواهد کرد که ضمن ارزیابی همزمان توان خودروسازان خارجی، به توسعه تولیدات داخلی پرداخته و علاوه بر تولید خودرو گران قیمت ،خودروی ارزان قیمت نیز برای اقشار کم درآمد نیز تولید شود تا موجب رضایت مصرف کنندگان داخلی شود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: