جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 13 مرداد 1394     
در مواقع شدت آلودگی هوا، محدودیت بر اساس رنگ بندی خودروها صورت می گیرد

به گزارش گروه آموزش و فرهنگ سازی شهرداری نیوز ، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در مراسم رونمایی از برچسب جدید سرویس مدارس با بیان اینکه در حوزه ساماندهی سرویس‌های مدارس انسجام خوبی شکل گرفته است، گفت: تقریبا تمامی رانندگان سرویس مدارس تحت آموزش‌های خاص قرار گرفته‌اند.

سردار تیمور حسینی در ادامه گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز اظهار داشت:  با بیان اینکه نظارت تاکسیرانی در راستای کنترل حداکثری موفق بوده است، تصریح کرد: محصول آموزش و نظارت این بود که در سال گذشته در بحث تصادفات سرویس‌های مدارس حادثه‌ای نداشتیم.

وی با اشاره به اجرای مرحله طرح خط سفید خاطرنشان کرد: مرحله جدید اجرای طرح خط سفید از ابتدای خرداد ماه سال در منطقه 12 شروع شده که به لحاظ کمیت و کیفیت متفاوت از مرحله قبل آن بوده است در مرحله قبل که از دی ماه شروع شده بود  صرفا بحث ساماندهی گذرگاه های عابرین پیاده مطرح بوده است و در مرحله جدید علاوه برساماندهی گذر گاه های عابرین پیاده بحث ساماندهی موتورسیکلت ها ، ساماندهی حوزه تاکسیرانی و اتوبوسرانی ، ساماندهی ناوگان حمل بار و باراندازهای و گاری های دستی و همه مولفه هایی که مربوط به انضباط شهری در دستور کار قرار دارد.

حسینی گفت: امید است تا مهرماه سال جاری شاهد تغییرات بسزایی باشیم و بعد از این مرحله باید تمام اطلاعات به دست آورده را تثبیت کنیم و بتوانیم مدیریت مناسبی را نیز در این راستا داشته باشیم.

وی با اشاره به طرح رتبه بندی خودروها براساس آلایندگی جهت تردد در تهران تصریح کرد: در این طرح ، خودرو ها براساس آلایندگی به 4 رنگ قرمز، زرد ، سبز و آبی تقسیم بندی شده و بر این اساس مجاز به تردد در شهر خواهند بود.

وی افزود:  در این طرح رنگ قرمز به عنوان خودروی بسیار آلاینده معرفی شده که قادر به تردد در شهر نخواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: براساس این طرح در مواقع شدت آلودگی هوا ، محدودیت تردد براساس رنگ بندی خودروها صورت می گیرد. به طوری که خودروهای قرمز که خودروهای کاربراتوری هستند و میزان آلایندگی آن ها بسیار بالاست اجازه تردد در بسیاری از مکان ها را نخواهند داشت.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: براساس این طرح خودروهای زرد، خودروهایی هستند که به سن فرسودگی نزدیک بوده است.

سردار حسینی اظهار داشت: همچنین خودروهای سبز ، خودروهایی هستند که استاندارد آن ها باید بیش از یورو 2باشد به طوری که برای این دسته از خودروها در شرایط اضطرار و آلودگی هوا دارای محدودیت تردد در شهر در نظر گرفته شده است، خودروهای آبی ، خودروهای هیبریدی و برقی است که حداقل محدودیت را خواهند داشت.

وی در پایان در خصوص تاثیر جریمه بر کاهش تخلفات رانندگان گفت: افزایش جریمه متخلفین تاثیر بسزایی در کاهش تخلفات در رانندگی دارد یکی از ابزارهای باز دارنده اعمال قانون است که روش های اعمال آن متفاوت است در این راستا باید از روش های اثر بخش استفاده کنیم  ولی اعمال مقررات به عنوان مجازات می تواند فرد متخلف را از ارتکاب این تخلف باز دارد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: