جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 17 خرداد 1393     
"چاقوی فوتونی"درمانی برای سرطان‌ها

 
باشگاه خبرنگاران: محققان در فناوری درمان با تابش یا جراحی با امواج رادیویی بیمار را در دستگاهی می‌ذارند که شتابگر خطی نام دارد. شتابگر فوتونها را به صورت باریکه شتاب می‌دهد و به سوی تومور می‌راند. باریکه فوتونها کار چاقوی جراحی را انجام می‌دهد و تومور را می‌برد.

بسیاری از بیمارانی که از سرطان رنج می‌برند، به بنیاد شمپلیمو در لیسبون پرتغال می‌آیند تا از مزیت‌های جدیدترین فناوری‌های رادیو جراحی یا جراحی با امواج رادیویی برای درمان سرطان بهره ببرند.

به گفته‌ی مسئولان این مرکز در سال جاری میلادی حدود ۱۵هزار بیمار با تومورهای مختلف در اینجا تحت درمان قرار بگیرند.

بخشی از فناوری که نسبت به قبل پیشرفت کرده، دقت آن است. در واقع فوتونها با دقتی کمتر از میلیمتر به تومور می‌خورند و این روش غیرمهاجم که نیاز به جراحی را از میان بر می‌دارد، می‌توان درمان را تسریع کرد. برخی از تومورها را می توان در چند جلسه از بین برد.

یکی از مهمترین انواع سرطان، سرطان پروستات است. هر ساله در ۲۸ کشور اتحادیه اروپا ۴۰۰ هزار نفر به این بیماری مبتلا می‌شوند و ۲۰ درصد آنها از این بیماری مجان خود را از دست می‌دهند.

پژوهشگران در بنیاد شمپلیمو درباره درمان تومورهای ریه نیز تحقیق می‌کنند. در سراسر اتحادیه اروپا هر ساله، مانند سرطان پروستات ۴۰۰ هزار مورد ابتلا به سرطان ریه وجود دارد. ولی آمار مرگ ومیر برای این نوع سرطان حدود ۸۵ درصد است.

درمان سرطان هنوز در بسیاری موارد مشکل یا غیرممکن است ولی درمان بسیار دقیق با امواج رادیویی گام مهمی در رسیدن به علاج قطعی سرطان محسوب می‌شود.
 



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: