جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 12 مرداد 1394     
انتظار ثبات و افزایش قیمت خودرو در شرایط پسا تحریم

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر شهرداری نیوز، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت : امروز بازار ایران و کشورهای منطقه، برای خودروسازان اروپایی ،بازار بکر و جذابی است.

سید محمد بیاتیان در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز، افزود : هر گونه همکاری با خودروسازان اروپایی با هدف سرمایه گذاری مشترک قطعا حرکت بسیار خوبی در حوزه خودروسازی ایران خواهد بود.

وی با اشاره به مشکلات موجود در فضای کسب و کار کشور تصریح کرد : باید فضای کسب و کار موجود در بخش های تولیدی و صنعتی خصوصا خودروسازی در ایران بهبود یابد تا به دنبال حضور شرکتهای خارجی و سرمایه گذارس مشترک در این بخش ،ضمن توسعه خودروسازی ، شاهد رشد و رونق اقتصادی در کشور باشیم.

وی گفت : باید فضا برای سرمایه گذاری در صنعت خودرو فراهم شود تا این صنعت به عنوان صنعتی سود آور در بازارهای جهانی حضور یابد البته در کنار آن،  سیاست های دولت نیز باید به سمتی رود که از تولید خودرو در داخل کشور حمایت شود.

وی افزود : برای اینکه به عنوان خودروسازی جهانی مطرح شویم باید اقداماتی ریشه ای و همه جانبه در صنعت خودرو کشور صورت گیرد و از خودروسازی در ایران حمایت شود.

وی در ادامه با تاکید بر لزوم حمایت از قطعه سازان داخلی گفت : در سالهای اخیر بخشی از قطعه سازان داخلی به دلایل مختلف اقتصادی و مالی ورشکست و از گردونه فعالیت خارج شدند که چنانچه در شرایط فعلی و با لغو تحریم ها در جهت احیاء مجدد آنها و سرمایه گذاری در این حوزه تلاش شود یقینا کمک موثری در زمینه توسعه صنعت خودرو بوده و می توانند بخش  قابل توجهی از نیاز خودروسازان داخلی را تامین نمایند.

وی تصریح کرد: قطعا رشد و توسعه صنعت خودرو ایران به لحاظ کیفی و کمی مستلزم نگاه به شرکتهای بزرگ دنیا و تلاش برای همکاری با خودروسازان جهانی و گام برداشتن در مسیر حرکت آنها و کسب دانش فنی و تگنولوژی های جدید در این جریان است.

نماینده بیجار در خانه ملت اظهار داشت : امروز در دنیا شرکتهای خودروسازی که در بخش آرندی و تحقیق و توسعه سرمایه گذاری کردند حضور موثر و پررنگ تری هم در بازارهای جهانی دارند.

بیاتیان در ادامه به تاثیر توافقات بر بازار و قیمت خودرو پرداخت و گفت : با لغو تحریم ها ، انتظار می رود که بازار خودرو در دراز مدت به ثبات در قیمت برسد اما یقینا شاهد کاهش قیمت خودرو نخواهیم بود.

وی افزود : پیش بینی می شود پس از لغو تحریم ها به دلیل افزایش نقدینگی و تورم احتمالی قیمت خودرو نیز افزایش یابد.

وی با توجه به انتظار مردم از افت قیمت خودرو پس از لغو تحریم ها ، خاطر نشان کرد : هر گونه تصور در خصوص کاهش قیمت خودرو در شرایط پساتحریم ، انتظاری  بی منطق و غیر واقعی است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: