جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 11 مرداد 1394     
کارورزی نوع جدید احیا شد

مهر: پوراندخت نيرومند اظهارداشت: در راستاي اجراي طرح كارورزي فارغ التحصيلان دانشگاهي و براساس آئين نامه نظام هماهنگ اجراي طرح كارورزي دانش آموختگان دانشگاهي مصوب شورای عالی اشتغال، واحدهاي كارورزي و توسعه مهارت به منظور جذب و توانمندسازی دانش آموختگان دانشگاهي در بنگاه های اقتصادی كشور ايجاد خواهد شد.

این مقام مسئول در وزارت کار تاکید بر اینکه مجوز ایجاد واحدهاي كارورزي و توسعه مهارت توسط سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور اعطا مي‌شود، گفت: با ايجاد اين واحدها، فارغ التحصيلان دانشگاهي جوياي كار مي توانند پس از طي دوره آموزشي آمادگي شغلي و دريافت گواهينامه مهارت، دوره كارورزي خود را در واحد كارورزي و توسعه مهارت طي نمايد.

وي در خصوص شرايط اخذ مجوز واحد كارورزي و توسعه مهارت بيان داشت: داشتن مجوز فعاليت اقتصادي از دستگاه مجري و فعال بودن در زمينه توليد كالا يا ارائه خدمات از جمله شرايط عمومي و برخورداري از امكانات سخت افزاري و نرم افزاري متناسب با مهارت مورد نظر و نيز برخورداري از كادر متخصص و ماهر از جمله شرايط اختصاصي جهت اخذ مجوز اين واحدها است.

نيرومند با اشاره به فرآيند صدور و اعطاي مجوز واحد كارورزي و توسعه مهارت خاطرنشان کرد: در اين خصوص نيز واحد متقاضي موظف به تكميل فرم الكترونيكي درخواست صدور مجوز ايجاد واحد كارورزي و توسعه مهارت براساس استانداردهاي آموزش شغل و شايستگي است كه پس از بررسي درخواست و اصل مدرک واحد متقاضي توسط اداراه كل آموزش فني و حرفه اي استان مربوطه و نيز بازديد از امكانات و محصولات واحد مورد نظر، مجوز لازم جهت ايجاد واحد متقاضی و پذیرنده کارورز صادر و آن به واحد اعطا خواهد شد.

این مقام مسئول در فنی و حرفه ای اعتبار مجوزهاي صادره را ۵ سال عنوان كرد و افزود: براساس برنامه ريزي‌هاي انجام شده كل فرآيند صدور و اعطاي مجوز از زمان تحويل درخواست توسط واحد متقاضي تا صدور و اعطاي مجوز حدود ۲ ماه طول مي كشد.

وی تاکید کرد: تمامي بنگاه هاي اقتصادي متعلق به بخش خصوصي يا تعاوني هاي داراي مجوز مهارت آموزي و نيز دستگاه هاي اجرايي دولتي، نهادهاي عمومي غيردولتي و يا نهادهاي انقلاب اسلامي مي توانند به عنوان متقاضي، نسبت به درخواست صدور مجوز اقدام كنند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: