جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 8 مرداد 1394     
افزایش همکاری‌های ایران و فرانسه درباره مسائل زیست محیطی

به گزارش محیط زیست شهرداری نیوز،رییس سازمان حفاظت محیط زیست در دیدار با وزیر امور خارجه فرانسه در زمینه اجلاس جهانی تغییرات آب و هوایی مذاکره کرد.

معصومه ابتکار در دیدار با فابیوس گفت: دیدار من با وزیر امور خارجه فرانسه و صحبت‌های دوجانبه ما در مورد همکاری‌های زیست محیطی بود. این همکاری‌ها از آن جهت اهمیت دارد که ریاست اجلاس تغییرات آب و هوایی (کپ 21) که در پایان سال 2015 در پاریس برگزار می شود برعهده آقای فابیوس است.

وی ادامه داد: در این اجلاس رسیدن به توافقات جدید در خصوص تغییرات آب و هوایی در این اجلاس مطرح می‌شود و باید توجه کنیم که تغییرات آب و هوایی و گرم شدن کره زمین و گازهای گلخانه‌ای مشکلات زیادی را همچون گردوغبار، کاهش بارندگی، خشکسالی، افزایش دما و مهمتر از همه بحران آب به ایران متحمل کرده‌اند.

وی در پایان اظهار کرد: دیدار من با وزیر امور خارجه فرانسه درباره کار های مشترک دوجانبه و فناوری‌های سبز صورت گرفت.

فابیوس نیز در این دیدار گفت: این دیدار در مورد مسایل محیط زیست بود و این مساله را بررسی کردیم که تا چه اندازه می‌توانیم همکاری مشترک داشته باشیم.

وی ادامه داد: اهمیت این مساله به این دلیل است که در دسامبر سال جاری کنفرانس جهانی تغییرات آب و هوایی در جهت جلوگیری از افزایش دمای هوا و اثرات مخرب گازهای گلخانه‌ای که بر انسان مواد غذایی و ... اثر می گذارد در پاریس برگزار می شود.

وزیر امور خارجه فرانسه اظهار کرد: پیش از این کنفرانس، کنفرانس تدارکاتی با حضور 50 کشور در سطح وزراء برای بررسی وضعیت انطباق کشورهای مختلف  برگزار می‌شود زیرا هر کشور موقعیت خاص خود را در مورد تغییرات آب و هوایی دارد و وضعیت ایران ، چین، فرانسه وجزایر مارشال... در این زمینه با یکدیگر متفاوت است.

وی با اشاره به اینکه از خانم ابتکار نیز برای حضور در این کنفرانس دعوت شده است گفت:امیدواریم علاوه بر اقدامات مشترک در زمینه محیط زیست بتوانیم به صورت دو جانبه نیز در این حوزه فعالیت کنیم و همکاری خاصی داشته باشیم.

فابیوس در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: این اولین حضور وزیر امور خارجه فرانسه بعد از 17 سال در ایران است که به دلیل توافقات هسته‌ای صورت گرفته است. اگر قرار باشد معنای این سفر را در دو کلمه خلاصه کنم می توانم بگویم که این سفر به معنای احترام و از سرگیری روابط در همه زمینه‌های سیاسی ، فرهنگی و محیط زیستی است .

وی در پایان گفت: بهترین تایید برای این دوستی و احترام دعوت رسمی رییس جمهور از آقای روحانی برای ماه نوامبر است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: