جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 6 مرداد 1394     
اقدامات گسترده شهرداری تهران برای مقابله با آلودگی صوتی

به گزارش محیط زیست شهرداری نیوز، رییس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران از اقدامات گسترده شهرداری تهران جهت مقابله با آلودگی صوتی در تهران خبرداد و گفت: نصب دیوارهای جاذب صوتی در حاشیه راه آهن داخل شهر،احداث پارکینگ بیشتر برای جلوگیری از ترافیک،ساماندهی مشاغل مزاحم صنعتی و طراحی سطوح کاربری‏ ها به کاهش تولید آلودگی شهر تهران کمک می کند.

علی محمد شاعری به سایر اقدامات شهرداری تهران درخصوص آلودگی صوتی اشاره کرد و گفت: نصب دیوار صوتی، در بزرگراه شهید حکیم، بزرگراه مدرس، کردستان، نیایش، صدر و امام علی (ع) و همچنین بزرگراه های شلوغ و پرترافیک از اقدامات مهم شهرداری است. این درحالیست که تا پایان برنامه پنج ساله دوم شهرداری تا سال (1397) ،مساحت جاذب نصب دیوار صوتی به 9 هزار متر مربع خواهد رسید.

رییس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران اضافه کرد: انتقال فرودگاه مهرآباد، نصب دیوارهای جاذب صوتی در حاشیه راه آهن داخل شهر،احداث پارکینگ بیشتر برای جلوگیری از ترافیک،ساماندهی مشاغل مزاحم صنعتی و طراحی سطوح کاربری ‏ها بر اساس میزان تولید آلودگی صوتی راهکارهای دیگری است که می توان برای کاهش میزان آلودگی صوتی به کاربرد.

شاعری با بیان اینکه مناطق 9 و 10نسبت به سایر مناطق دارای بیشتری آلودگی صوتی هستند، اذعان داشت: دراین مناطق به علت تردد وسایل نقلیه سنگین عبوری و همچنین پایانه های مسافربری، نسبت به سایر مناطق دارای بیشترین آلودگی صوتی را به همراه دارد.

وی خاطر نشان کرد: یکی از ابعاد مهم و تاثیر گذار در بهبود کیفیت زندگی و محیط زیست شهری بحث کاهش آلودگی صوتی است که می تواند تضمین کننده سلامت شهروندان و ایجاد شادابی و نشاط در آنها شود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: