جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 5 مرداد 1394     
آخرین آمارصادرات فراورده‌های غذایی

مهر: مهدی صادقی نیارکی در تشریح عملکرد سه ماهه صادرات این صنعت گفت: در این مدت صادرات انواع فراورده های غذایی به میزان ۳۳۱ هزار تن و به ارزش ۵۶۴ میلیون دلار، انواع محصولات دارویی به ارزش ۲۴ میلیون دلار و همچنین انواع محصولات آرایشی و بهداشتی به ارزش ۵۰ میلیون دلار بوده است.

مدیرکل دفتر صنایع غذایی، دارویی و بهداشتی وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: در سه ماهه اول سالجاری در این حوزه، به ۳۰ کشور صادرات بیش از یک میلیون دلار داشتهایم که رتبه اول مربوط به کشور عراق بوده و کشورهای افغانستان، امارات متحده عربی، ترکیه، آلمان، ترکمنستان، اسپانیا، پاکستان وغیره در رتبه های بعدی قرار می گیرند.

وی تصریح کرد: کالاهای شاخص صادر شده به ترتیب ارزش صادراتی شامل انواع فراورده های لبنی، انواع فراورده های شیرینی و شکلات، زعفران، رب گوجه فرنگی، پودرشوینده و مایع ظرفشویی، آبمیوه و کنسانتره، انواع داروی انسانی، ماکارونی، پوره میوه، انواع فراورده های سیب زمینی، نوشابه گازدار و ماءالشعیر و غیره بوده است.

صادقی نیارکی در ادامه درخصوص صادرات کالاهای مصرفی حوزه صنایع غذایی، دارویی و بهداشتی در سه ماهه اول سال جاری گفت: در مجموع ۳۱۴ هزار تن کالاهای مصرفی به ارزش ۵۴۴ میلیون دلار از کشور صادر شده است که ۸۵ درصد از کل صادرات بخش صنایع غذایی دارویی و بهداشتی را به خود اختصاص داده اند.

وی افزود: در این مدت کالاهای واسطه ای به ارزش تقریبی ۸۳ میلیون دلار صادر شده است که در مجموع ۱۳ درصد از کل صادرات این حوزه را تشکیل می دهند



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: