جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 4 مرداد 1394     
هزینه حج تمتع ۱۰ درصد کاهش یافت

ایرنا: سعید اوحدی رییس سازمان حج و زیارت، در آیین معارفه مدیرکل حج و زیارت آذربایجان غربی، با بیان اینکه یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری و تاکید ایشان بر صیانت از حقوق زائران و هزینه های حج تمتع است، افزود: به نظر می رسد در محاسبات هزینه حج تمتع اشتباه شده است.

وی گفت: با بررسی های صورت گرفته از هر زائر حج تمتع 20 میلیون ریال اضافه دریافت شده بود که به حساب آنها عودت داده شد.

اوحدی ادامه داد: با احتساب نرخ های جدید و کاهش نرخ ها، در مجموع مبلغ پنج هزار میلیارد ریال از هزینه های زائران کاهش یافت.

رییس سازمان حج و زیارت افزود: در این رابطه سازمان حج و زیارت کشور با تشکیل شش کارگروه سعی کرده که در جهت خدمت برای حجاج فعالیت کند.

وی ادامه داد: در این رابطه برای نخستین بار در تاریخ حج و زیارت هزینه های حج تمتع دو قسطی پرداخت و محاسبه می شود و پرداخت قسط اول نیز با سود مناسب و شرعی به آنها تعلق می گیرد و قراردادهایی نیز در این رابطه با بانک امضاء شده است.

اوحدی همچنین گفت: طرح استفاده از پزشک زن برای زائران زن نیز که پیش از این در قالب کاروان های حجاج اعزام نمی شد، از دو سال پیش آغاز شده و در این زمینه بیش از 60 پزشک متخصص و فوق تخصص با 18 مطب پزشکی به عربستان اعزام شده است.

رییس سازمان حج و زیارت کشور با اشاره به اقدامات خوب برای رفاه حال زائران در دو سال گذشته افزود: امکانات در عرفات ضعیف بود و امکانات رفاهی و استراحتی در هوای گرم زائران را کلافه می کرد که در این زمینه تلاش موثری صورت گرفت و اکنون همه چادرهای برپا شده زائران ایرانی در عرفات دارای برق و روشنایی است.

وی گفت: 62 درصد زائران ایرانی بطور مستقیم به مدینه منوره اعزام می شوند و این امر موجب تسهیل و سرعت گرفتن خدمات قابل ارائه به زائران حج شده است.

اوحدی افزود: حجاج بیت الله الحرام سفیران معنوی انقلاب اسلامی هستند و باید از تمامی جنبه ها به خصوص در رعایت موازین اخلاقی کوشا باشند و با سعه صدر با مشکلات برخورد کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه نیز در این مراسم گفت: مدیران اگر می خواهند در کارهای خود موفق باشند باید راز و نیاز کردن با خدا در شب ، صدق و نیت و طلب کمک و استعانت از خداوند متعال را فراموش نکنند.

حجت الاسلام سیدمهدی قریشی افزود: مدیران کاروانها و زائران سفر حج باید این وحدت و همدلی را در بین خود حفظ کنند تا الگویی برای تمامی مسلمانان باشند.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: