جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 4 مرداد 1394     
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی مطرح کرد
دولت می بایست در اجرای طرح تک نرخی شدن بنزین حمل و نقل عمومی را استثنا قرار می داد

به گزارش گروه نگاه پارلمان شهرداری نیوز،عضو کمسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در خصوص چگونگی تامین سوخت مورد نیاز کشور اذعان داشت: در حال حاضر روزانه حدود 70 میلیون لیتر بنزین در کشور به مصرف می رسد که حدود 62 میلیون لیتر آن تولید داخلی است و مابقی از طریق واردات تامین می شود.

ابراهیم کارخانه در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز، از برنامه های پیش روی مجلس خبر داد و تصریح کرد: سرعت بخشیدن به روند تکمیل پروژه پالایشگاه ستاره خلیج فارس می بایست به عنوان الویت فعالیت های وزارت نفت در دستور کار قرار گیرد چراکه اتمام این پروژه می تواند ظرفیت تولید بنزین در داخل کشور را به میزان 30 میلیون لیتر افزایش دهد.

وی افزود: هم اکنون پالایشگاه فعال شازند نیز حدود 16 میلیون لیتر بنزین با استاندارد یورو 4 تولید می کند که با توجه به تحقق این رقم تولید داخلی، دستیابی به موقعیت صادرات بنزین در آینده ای نزدیک امکان پذیر خواهد بود.

وی با تاکید بر اقدامات موثر اخیر در خصوص تولید سوخت در کشور اظهار داشت: با بهره برداری از پروژه پالایشگاه ستاره خلیج فارس امر خودکفایی در تولید سوخت محقق خواهد شد و علاوه بر آن انتظار می رود با اتمام این پروژه صادرات بنزین را نیز شاهد باشیم.

این نماینده مجلس در رابطه با تک نرخی شدن بنزین یادآور شد: با تک نرخی شدن بنزین فضای روانی نامناسبی در جامعه ایجاد شد که پیش از تاثیرات قیمت بنزین خود را نشان داد. در واقع افزایش بی مقدمه نرخ بنزین بیشترین بازخورد موضع گیرانه را در حوزه حمل و نقل عمومی تجربه کرد و به خصوص از سوی تاکسیرانان بازتاب ناخوشایندی را به دنبال داشت.

وی افزود: دوگانگی نرخ کرایه های تاکسی و قانون گریزی رانندگان حمل و نقل عمومی نیز در ازای حذف یارانه سوخت تاکسی داران به وقوع پیوست و اعتراضات به این موضوع همچنان ادامه دارد.

ابراهیم کارخانه در ادامه با اشاره اینکه دولت می بایست در اجرای طرح تک نرخی شدن بنزین حمل و نقل عمومی را استثنا قرار می داد، گفت: این طرح می توانست به صورت دو مرحله ای در خصوص ناوگان حمل و نقل عمومی اعمال گردد به گونه ای که در گام نخست خودروهای حمل و نقل عمومی از سایر وسائط نقلیه تفکیک می شد و در ادامه با برنامه ریزی های کارشناسی شده افزایش نرخ سوخت در این حوزه نیز صورت می گرفت.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در پاسخ سوال خبرنگار شهرداری نیوز مبنی بر اینکه حتی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نیز از این افزایش قیمت بی اطلاع بودند اذعان داشت: عدم اطلاع رسانی قبلی در رابطه با افزایش نرخ بنزین از ایرادات وارد بر دولت است. چراکه هیچ گونه زمینه سازی در این خصوص صورت نگرفته بود. در صورتی که ایجاد فضای مناسب برای اجرای این طرح می توانست حداقل در عدم تاثیر گذاری تک نرخی شدن بر کرایه های حمل و نقل موثر واقع شود که در نهایت همین امر نیز به تنش های ناشی از تک نرخی شدن بنزین دامن زد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: