جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 4 مرداد 1394     
فسیل موجودات فضایی!؟+تصاویر

باشگاه خبرنگاران: کارشناسان ستاره شناسی اعلام کرده‌اند که احتمال دارد پروب روزتا که در حال تعقیب و بررسی سایرک فضایی p67  است در حقیقت یک تخته سنگ سرشار از موجودات زنده میکروسکوپی را تعقیب می‌کند. 

گفتنی است، کارشناسان حتی اعتقاد دارند ممکن است دنباله دار p67   حتی بیشتر از موجودات زنده میکروسکوپی موجود در قطب‌های شمال و جنوب کره زمین دارای میکروارگانسیم های زنده باشد.

بررسی‌ها نشان می‌دهند، ویژگی‌های مختلف مشاهده شده بر روی p67  بویژه پوسته غنی سرشار از مواد آلی سیاه و سفید بهترین شاهد برای اثبات وجود موجودات زنده در زیر سطح پوسته یخی این دنباله دار است .
 

کارشناسان این پروژه اعتقاد دارند بسیاری از دنباله‌دارها می‌توانند به دلیل برخوردار بودن ویروس‌ها، میکروب‌ها و مواد آلی از جمله عوامل ایجاد حیات در سیارات منظومه شمسی از جمله مریخ باشند.

کاوشگر روزتا در سال 2004 به فضا پرتاب شد و تحت فناوری گرانش بین زمین و مریخ به مسیر خود به سوی دنباله دار p67   ادامه داد.
 

پس از حدود 10 سال مسافرت که مسیری معادل با 6 و 4 دهم میلیارد کیلومتر است،‌این کاوشگر در ماه اوت 2014 به مدار دنباله دار رسید و بخش دوم ماموریت خود را آزاد سازی phrlne برای نشستن و فرود بر روی سیارک و انجام نمونه برداری از آن را آغاز کرد.

پس از قطع ارتباط به دلیل عدم دریافت میزان کافی از نور خورشید برای شارژ پنل های خورشیدی پس از یک وقفه 7 ماهه، phrlne مجددا قادر به برقراری ارتباط و ارائه گزارش شده است.
 

کارشناسان امیدوار هستند، بتوانند موجودات ذره‌بینی، میکروارگانیسم‌ها و سایر عناصر ایجاد کننده یخ در سطح این دنباله دار را پیدا کنند.

در مجموع از بیش از 7 درصد سطح این دنبال دار تا  به حال تصویر برداری شده و نتایج برای زمین ارسال گشته است.

کارشناسان امیدوار هستند در آینده اطلاعات ارزشمندی از این دنباله دار مرموز که به گفته کارشناسان حتی حاوی موجودات فضایی بدست آورند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: