جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 3 مرداد 1394     
جزئیات مسمومیت ۲۴ زائر خارجی در مشهد

مهر: بامداد روز پنجشنبه هفته گذشته ۳۲ زائر خارجی و ایرانی که برای زیارت به مشهد مقدس سفر کرده بودند و در یکی از هتل های این شهر اقامت داشتند با علایم تهوع و سردرد به بیمارستان شهید هاشمی نژاد منتقل شدند.

از تعداد ۳۲ زائر دچار مسمومیت و انتقال داده شده به بیمارستان شهید هاشمی نژاد تعداد هشت نفر را زائران ایرانی و ۲۴ نفر را زائران خارجی و از کشورهای عربستان، کویت و بحرین شامل می شد.

تمامی بیماران مرخص شدند

مدیر گروه بهداشت محیط حرفه ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد در همین رابطه گفت: ۳۲ زائر ایرانی و خارجی که در مشهد دچار مسمومیت غذایی شده بودند، از بیمارستان ترخیص شده اند.

علی حسنی  بیان کرد: زائران خارجی دچار مسمومیت که سن آنها بین ۲۶ تا ۳۰ سال بود شامل ۱۲ عربستانی، ۹ نفر کویتی و سه نفر بحرینی بودند.

وی گفت: ۲۸ نفر از این زائران به صورت سرپایی درمان و سه نفر در بیمارستان امام رضا (ع) و یک نفر در بیمارستان امام زمان (ع) بستری شدند که خوشبختانه پس از ۲۴ ساعت و گذراندن طول درمان از بیارستان مرخص شدند.

علت مسمومیت مشخص نیست

مدیر گروه بهداشت محیط حرفه ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد در پاسخ به این سوال که ایا علت مسمومیت این حادثه مشخص شده است افزود: نمونه برداری لازم انجام پذیرفته اما هنوز نتیجه ای در خصوص علت مشترک مسمومیت زائران به دست نیامده است.

مسمومیت زائران داستانی تکراری

پیش از این نیز مقارن ساعت ۶ بامداد یکشنبه ۱۷ خرداد ماه امسال تعدادی از زائران خارجی از اتباع کشورعربستان که در قالب تور سیاحتی زیارتی به مشهد سفر کرده بودند با علائم مسمومیت از جمله تهوع، سرگیجه، افت فشارخون و افت هوشیاری  به بیمارستان امام رضا(ع) مراجعه کردند.

با وجود تلاش کادر درمانی این بیمارستان برای رفع مسمومیت و بازگشت به وضعیت عمومی افراد مسموم شده اما متاسفانه به دلیل شدت مسمومیت ۴ کودک جان خود را بر اثر این حادثه در مشهد از دست دادند.

انتشار خبر مسمومیت عمدی زائران خارجی و تبعه عربستان در نخستین ساعات اولیه این حادثه دادستان عمومی و انقلاب مشهد مقدس را بر آن داشت تا نسبت به این موضوع موضع گرفته و تحقیقات ویژه ای را در دستور کار قرار دهد.

این حادثه در مشهد مقدس همچنین موجب شد تا علاء الدین بروجردی رییس کمیسیون امنیت ملی با حضور در بیمارستان امام رضا(ع) و عیادت زائران بستری شده ضمن ابراز همدردی با آنها از نزدیک روند ارایه خدمات به آنها را بررسی و مورد واکاوی قرار داد.

هتلی که پلمب شد

این حادثه موجب شد تا کارکنان هتل سه ستاره و نوساز «توحید» در مشهد که برای از بین بردن ساس، از قرص برنج استفاده کرده بودند مرگ ۴ گردشگر خارجی را رقم بزنند و در نهایت منجر به پلمب هتل شوند.

حادثه سریالی 

دهم تیرماه سال جاری نیز باز هم عامل مسمومیت غذایی تعداد۳۱ زائر بارگاه منور رضوی را راهی اورژانس عدالتیان بیمارستان امام رضا(ع) کرد.

این زائران جوان که در یکی از حسینیه‌های شهر مشهد اسکان داده شده بودند به علت استفاده از غذای فاسد، دچار مسمومیت شدید شدند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: