جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 3 مرداد 1394     
تاثیر باران تابستانی بر ذخایر آب

مهر: یک مقام مسئول در وزارت نیرو گفت: با وجود بارش مناسب باران در ۱۲ استان، متوسط بارش‌ها کماکان وضعیت مطلوبی ندارد و نسبت به سال گذشته ۱۳ درصد منفی است.

رضا راعی عزآبادی گفت: با وجود بارش‌های هفته اخیر در ۱۲ استان کشور، متوسط بارش‌ها ۱۳ درصد کمتر از سال گذشته است. در بارندگي‌هاي اخير بيشترين بارش مربوط به مازندران با ۶۱ ميليمتر و کمترين بارش مربوط به کرمانشاه با ۰.۳ ميليمتر بوده است.

مديرکل دفتر مطالعات پايه آب مدیریت منابع آب کشور با اعلام اینکه در بارندگي‌هاي اخير کمترين بارش مربوط به کرمانشاه با ۰.۳ ميليمتر بوده است، اظهارداشت: در بارش‌هاي هفته گذشته، استان تهران با ۴۷ ميليمتر بارندگی رتبه دوم میزان بارش را در کشور به خود اختصاص داده است.

وي درباره استان‌هايي که از ۲۴ تا ۳۰ تيرماه داراي بارش‌هاي خوبي بودند، گفت: این استان‌ها شامل آذربايجان شرقي ۱۷ ميليمتر، آذربايجان غربي ۴ ميليمتر، اردبيل ۷.۲ ميليمتر، تهران ۴۷ ميليمتر، زنجان ۶ ميليمتر، سمنان ۸ ميليمتر، قزوين ۹ ميليمتر، گيلان ۳۸ ميليمتر، مازندران ۶۱ ميليمتر، ‌همدان ۱۵ ميليمتر، کرمانشاه ۰.۳ ميليمتر و لرستان ۳ ميليمتر بارش داشته‌اند.

راعي با بيان اينکه بيشترين بارندگي‌هاي اخير در حوضه درياي خزر اتفاق افتاده است، افزود: بارندگي‌هاي کشور در مقايسه با هفته قبل، ‌در حوزه مازندران يا درياي خزر نسبت به هفته قبل ۲۰ ميليمتر و درياچه اروميه و فلات مرکزي ايران يک ميليمتر افزايش بارش داشته‌اند.

این مقام مسئول در وزارت نیرو ادامه داد: با وجود بارندگي‌هاي خوبي که در روزهاي اخير در استان‌هاي شمالي و شمال غرب و غرب کشور داشتيم ولي مشاهده مي شود که متو‌سط بارندگي‌هاي کشور در چهار يا پنج روز گذشته از ۱۸۴ ميليمتر به ۱۸۸ ميليمتر رسيده است که ۴ ميليمتر افزايش را در متوسط بارندگي کشور نشان مي‌دهد.

وي، علت اصلي اين امر را عدم بارندگي در بخش وسيعي از کشور مثل ايران مرکزي، مناطق جنوب، جنوب شرق، شرق بيان کرد و افزود: اين مساحت وسيع باعث مي‌شود متوسط بارندگي کشور در حد چهار ميليمتر ثبت شود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: