جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 3 مرداد 1394     
احداث تونل زیرگذر بزرگراه شهید همت در منطقه دو تهران

به گزارش گروه عمران شهری شهرداری نیوز،شهردار منطقه دو تهران از احداث تونل زیر گذر بزرگراه شهید همت در این منطقه خبر داد و گفت: این تونل در راستاي كاستن بار ترافيكي در محدوده شهرك هاي هماي شمالي و جنوبي در تقاطع خيابان پارك با اتوبان همت احداث می شود.

عزیز اله نظری با بیان این خبر افزود: اجراي عمليات ابنيه و سيويل بزرگراه ها و تقاطع هاي غير همسطح و تونل ها به دنبال ايمني تردد، روان سازي ترافيك،كاهش زمان توقف، صرفه جويي در مصرف سوخت و كاهش آلودگي هاي هوا بوده و به تبع آن كاهش هزينه هاي رواني و بهداشتي و درماني را به دنبال دارد.

وی ادامه داد: افرادي كه زمان زيادي را در ترافيك مي گذرانند، هزينه رواني زيادي را مي پردازند و ماحصل آن درگيري هاي اجتماعي و نزاع هاي خياباني و تنش هاي خانوادگي وكاري بيشتر است و از طرفي ترافيك باعث كاهش سرعت خودرو و كاهش كيفيت سوخت و افزايش آلودگي هوا و به دنبال آن بيماري هاي مختلف و در نهايت تحميل هزينه هاي سنگين درمان به شهروندان مي باشد.

شهردار منطقه دو تهران اظهارداشت: عمليات هدايت ترافيكي تا كنون از طريق يك زيرگذر تك بانده با ارتفاع محدود و با تنظيم چراغ راهنماي زماندار بگونه اي كه وقتي چراغ در محدوده شمالي سبز باشد امكان تردد به سمت جنوب و وقتي چراغ در محدوده جنوبي سبز باشد امكان تردد به سمت شمال ميسر است.

وی تاکید کرد: با شروع عمليات اجرايي از بهمن ماه سال 92 با توجه به ارتفاع كم تاج تونل تا بستر بزرگراه همت، عمليات تحكيم و حفاري با ظرافت خاصي انجام گرديد و فاز يك قرارداد شامل حفاري و تحكيم گالري هاي دسترسي و گالري هاي پيشرو و بتن ريزي شمع ها، حفاري و آرماتور بندي و شاتكريت تونل اصلي به پايان رسيده و فاز دوم عمليات در دست اقدام است.

نظری خاطرنشان کرد: در اين فاز عمليات زهكش و عايق بندي و حفاري كانال و لوله گذاري جمع آوري آب هاي سطحي انجام شده و عمليات قالب بندي و لاينيگ تونل و ساير عمليات تكميلي در دست اقدام است.اين تونل داراي طول 90متر داراي دو باند سواره رو به عرض 5/4متر و يك پياده رو به عرض 1/2متر و يك پياده رو 60سانتي متري و ارتفاع 4/5 متر ميباشد و انشاء الله تا پايان سال 94 به بهره برداري خواهد رسيد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: