جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 29 تير 1394     
سفر آشتی کنان آلمانی ها به تهران

 

پروفسور سمیعی مهمان ویژه جلسه اتاق بازرگانی ایران با هیات عالیرتبه بخش دولتی و خصوصی آلمان به عنوان اولین سخنران این مراسم، گفت: اطمینان دارم که سفر معاون صدراعظم آلمان و هیات همراه به ایران سفر آشتی کنان است.
 
به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ این جراح و متخصص مغز و اعصاب، افزود: اگر در گذشته مسایلی باعث دوری دو ملت آلمان و ایران شده است با این سفر باید گفت که تاریخ جدیدی در دوستی تاریخی دو ملت آغاز شده است.
 
پروفسور سمیعی،گفت: افراد بسیار برجسته ای از آلمان در این سفر معاون صدراعظم آلمان را همراهی می کنند که نشان دهنده دوستی، احترام و اعتماد دو کشور است.
 
وی، با بیان اینکه تحریم ها هیچ نقشی در توسعه علم و دانش نمی تواند داشته باشد، افزود: باوجود تحریم ها در سالهای گذشته همواره روابط علمی بین دو کشور برقرار بوده است.
 
پروفسور سمیعی، گفت: در این سفر پروفسور میشاییل منس یکی از بزرگترین پزشکان آلمانی هیات آلمانی را همراهی می کند که این نشان دهنده ارتباط گسترده علمی میان دو کشور است.
 
افتتاح بزرگترین مرکز علوم و اعصاب دنیا در ایران
 
وی، از افتتاح مرکز علوم و اعصاب در بهار سال آینده در ایران خبر داد و افزود: از همین جا از آقای گابریل معاون صدراعظم آلمان دعوت می کنم در مراسم افتتاحیه این مرکز که یکی از بزرگترین مراکز علوم اعصاب دنیاست،حضور یابند.
 
پروفسور سمیعی اظهار امیدواری کرد با این سفر روابط دو کشور گسترش بیش از پیش یابد.
 
گفتنی است؛ از ساعت پیش در مرکز همایش‌های قیطریه جلسه اتاق بازرگانی ایران با حضور هیئت عالیرتبه بخش دولتی و خصوصی آلمان  آغاز شده است. دراین جلسه آقایان بیژن نامدار زنگنه، ‌وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران و زیگمار گابریل معاون صدر اعظم و وزیر اقتصاد انرژی آلمان سخنرانی خواهند کرد.
 
در سفر سه روزه معاون صدر اعظم آلمان بیش از 60 نفر از نمایندگان شرکت های تجاری و صنعتی وی را همراهی می‌کنند.
 
این نخستین هیئت اقتصادی اروپایی است که پس از اعلام جمع‌بندی گفتگوهای هسته‌ای در وین به تهران سفر می کند.
 
ساعت پیش همچنین مذاکره وزیر نفت کشورمان با معاون صد اعظم آلمان برگزار شد که قرار است نتایج این مذاکرات تا ساعات دیگر در مصاحبه مطبوعاتی با خبرنگاران تشریح شود.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: