جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 29 تير 1394     
دلایل مهدوی‌کیابرای حضوردرهامبورگ

تسنیم: می‌گویند اگر بازهم کسی باشد که بتواند فوتبال ایران را به جایی برساند افرادی مانند مهدی مهدوی‌کیا و وحید هاشمیان هستند که بعد از درخشش در دوران بازیگری خود، در مربیگری هم لژیونر شده‌اند. بعد از هاشمیان که توانست مدرک مربیگری پرولیسانس فدراسیون فوتبال آلمان را دریافت کند، مهدوی‌کیا هم راهی آلمان شد تا پله پله دوره‌های مربیگری را پشت سر بگذارد. از سوی دیگر او کار مربیگری را هم آغاز کرده و در تیم‌های پایه هامبورگ مشغول به کار شده است.

مهدی مهدوی‌کیا در خصوص حضورش در باشگاه هامبورگ و آغاز به کارش در تیم‌های پایه این باشگاه، امکانات هامبورگی‌ها، دوره‌های مربیگری فدراسیون فوتبال آلمان، فوتبال ایران و پرسپولیس صحبت کرده است که مشروح آن در زیر می‌آید:

از حضورتان در تیم هامبورگ صحبت کنید که بالاخره کار مربیگری در این باشگاه را آغاز کردید و در عرصه مربیگری هم لژیونر شدید.

اتفاقی بود که درباره آن از چند ماه پیش با باشگاه هامبورگ صحبت کرده بودم و این صحبت‌ها نیز مربوط به سال گذشته بود. بالاخره این صحبت‌ها عملی شد و از امسال کار مربیگری را در جایی آغاز کردم که دوست داشتم کار کنم و از این اتفاق هم خوشحالم. امیدوارم بتوانم در کنار مربیگری در باشگاه هامبورگ دوره‌های مربیگری را هم با موفقیت پشت سر بگذارم.

دلیل این انتخاب چه بود؟

علاقه زیادی به کار کردن در فوتبال پایه دارم و اعتقادم این است که باید پله پله پیش بروم. دوست داشتم با این انتخاب و آغاز کار در فوتبال پایه متوجه شوم که در فوتبال پایه دنیا چه اتفاقاتی رخ می‌دهد و شرایط چگونه است. اکنون هم خیلی جدی کارم را دنبال می‌کنم و امیدوارم به نتایج خوبی برسم و بتوانم اهدافم را دنبال کنم.

تسنیم: آغاز به کارتان چگونه بوده و از شرایط رضایت دارید یا نه؟ اینکه به عنوان مربی اختصاصى در بخش هجومى کار می‌کنید هم جالب است ...

یک هفته‌ای است که کارمان را آغاز کرده‌ایم و تا به اینجا شرایط خیلی خوب بوده است. در این یک هفته صبح و بعدازظهر تمریناتی بسیار سخت داشته‌ایم که می تواند به آمادگی بازیکنان کمک کند. اکنون با تیم‌هاى زیر 17 و 19 سال باشگاه هامبورگ هستم که تمرینات را انجام می‌دهند تا برای حضور در مسابقاتی که 20، 25 روز دیگر آغاز می‌شوند، آماده شوند.

چه زمانی در تیم نوجوانان حاضر می‌شوید که به عنوان سرمربی کارتان را آغاز کنید.

فعلاً تمرینات تیم‌های زیر 17 و 19 سال آغاز شده است و از دو هفته دیگر هم به ترتیب تمرین تیم‌های زیر 16 و 14 سال آغاز می‌شوند.

وارد باشگاه و تمرینات که شدید خاطرات هم زنده شد؟

وارد زمین تمرین که شدم دقیقاً یاد همان روزی افتادم که به عنوان بازیکن به هامبورگ آمده بودم. به این دلیل که اکنون تیم‌های پایه همان جایی تمرین می‌کند که ما سه چهار سال تمرین می‌کردیم و خاطرات برای من زنده شد.

امکانات تیم‌های پایه هامبورگ به چه شکل است؟

خب همانطور که گفتم تمرینات در همان زمین تمرینی سابق تیم بزرگسالان انجام می‌شود و به همین دلیل امکانات هم بسیار خوب است. 11 زمین چمن طبیعی، زمین چمن مصنوعی، سالن غذاخوری، امکانات سالن‌های بدنسازی و... باشگاه هامبورگ را از نظر امکانات در بخش پایه‌ای بسیار متمایز کرده است.

فکر می‌کنید در مربیگری و کلاس‌های مربیگری فوتبال آلمان تا کجا بتوانید پیش بروید و هدفی که ترسیم کرده‌اید، چیست؟

فعلاً که در شروع کار هستیم. اکنون در کنار اینکه در هامبورگ یاد می‌گیرم در فوتبال پایه چه اتفاقاتی می‌افتد، مدارج مربیگری را هم پله پله پشت سر می‌گذارم. باید ببینم در آینده چه اتفاقی می‌افتد. پیش پیش صحبت نکنیم، بهتر است.

زمان حضورتان در کلاس‌های مربیگری دوره B فدراسیون فوتبال آلمان مشخص شد؟

هنوز نه و احتمالاً از دو سه ماه دیگر آغاز می‌شود. ابتدا باید برای ثبت‌نام اقدام کنم که این کار از طرف باشگاه هامبورگ انجام خواهد شد. من هنوز اول راه هستم و باید ابتدا دوره B را با موفقیت پشت سر بگذارم و بعد پله پله پیش بروم. این کار یک سال زمان می‌خواهد و باید در کنارش مربیگری‌ام را هم دنبال کنم.

برای حضور در این کلاس‌ها با وحید هاشمیان هم مشورت کرده‌اید که دوره‌ها را تا پرولیسانس پشت سر گذاشته است؟

همان اول که چنین تصمیمی گرفتم با وحید مشورت کردم و از او شرایط را پرسیدم. با توجه به اینکه وحید این دوره‌ها را پشت سر گذاشته مشورت‌های خوبی به من داد و باز هم می‌توانم از او کمک بگیرم.

در آلمان با هم ملاقات کرده‌اید؟

نه متأسفانه، هنوز موفق نشدیم یکدیگر را ببینیم. من صبح و بعدازظهر درگیر تمرینات هستم و این یک هفته فقط در تمرینات حاضر شده‌ام. به امید خدا یک هفته دیگر ملاقاتی با هم خواهیم داشت.

برخی می‌گویند اگر بازهم کسی باشد که بتواند فوتبال ایران را به جایی برساند افرادی مانند مهدی مهدوی‌کیا و وحید هاشمیان هستند که بعد از درخشش در دوران بازیگری خود، در مربیگری هم لژیونر شده‌اند. خودتان چقدر با این موضوع موافقید؟

خیلی خوشحال می‌شوم که بتوانم چنین اتفاقی را رقم بزنم، اما ابتدا باید این مرحله‌ای را که در آن هستم، طی کنم. مربیگری بسیار سخت است و تفاوت‌های زیادی هم با دوران بازیگری دارد. مسئولیت مربیگری هم بسیار سنگین‌تر است. من امیدوارم بتوانم پله پله پیش بروم و به اهدافی که دارم برسم.

به آلمان که رفتید فوتبال ایران را فراموش نمی‌کنید؟

نه، دنبال می‌کنم اما فعلاً که خبری نیست. در حال حاضر هم تمرکزمان روز تیم خودمان (آکادمی کیا) است که آماده می‌شود تا در مسابقات پیش‌رو حضور پیدا کند. کارهای مربوط به باشگاه را هم باید دنبال کنیم تا به زودی شرایط بهتری پیدا کنیم.

کار آکادمی «کیا» به کجا رسید؟

این تیم کار خود را روی روال انجام می‌دهد. تیم کیا یک هفته دیگر هم باید به نروژ اعزام شود تا در تورنمنتی که به آن دعوت شده است، شرکت کند. نروژ کاپ نام مسابقاتی است که تیم آکادمی کیا به آن دعوت شده است که مطمئناً می‌تواند محک خوبی برای بازیکنان باشد و تجربه آنها را بالاتر ببرد.

از وضعیت پرسپولیس هم خبر دارید و شرایط این تیم را دنبال می‌کنید؟

فعلاً در پرسپولیس خبری نیست. می‌دانم که آنها در اردوی ترکیه حضور دارند و تمرینات پیش از فصل خود را دنبال می‌کنند.

به نظرتان این تیم در نقل‌وانتقالات چگونه عمل کرد؟ برخی به عملکرد پرسپولیس در نقل‌وانتقالات انتقاد دارند ...

هر اتفاقی که افتاده باشد و پرسپولیس هر بازیکنی که گرفته باشد این مربی است که باید پاسخ بدهد. مربی ابتدای فصل اعلام می‌کند که چه احتیاج‌هایی دارد و در طول فصل می‌خواهد چه اهدافی را دنبال کند. من هم امیدوارم پرسپولیس این فصل موفق باشد و حداقل بتواند با یک جام هوادارانش را خوشحال کند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: