جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 29 تير 1394     
اقدام اشتباه مجلس در افزایش زمان معافيت معاينه فني

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر شهرداری نیوز، عضو فراكسيون محيط زيست مجلس شوراي اسلامي با اعلام اين كه مسئولان به فكر آلودگي هواي تهران نبوده و در صدد اين نيستند كه اشتباهات و کم کاری های خود را نسبت به اين موضوع جبران كنند، گفت: مجلس در اقدامي اشتباه، زمان معافيت از معاينه فني را به 5 سال افزايش داد، در حالي كه تا قبل از آن، اين زمان 2 سال بود و اصلاً عقلاني نيست كه يك خودرو، 5 سال از نظر فني مورد معاينه فني قرار نگيرد.

مهرداد لاهوتي افزود: اين عامل و عوامل متعدد ديگري دست به دست هم داده و موجب شده‌اند كه آلودگي هوای تهران و سایر کلان شهرهای کشور تشديد شود و در اين ميان، مهم‌ترين راهكار اين است كه سازمان حفاظت محيط زيست در این خصوص قاطعيت بيشتري داشته باشد.

وي با تأكيد بر اين كه بايد مانع فعاليت كارخانه‌هايي شد كه استانداردهاي لازم را ندارند و موجب تولید آلودگي هوا مي‌شوند، اعلام كرد: علاوه بر اين، بايد از شماره‌گذاري وسايل نقليه‌اي كه عامل آلودگي هوا محسوب مي‌شوند نیز ممانعت به عمل آید.

عضو كميسيون عمران مجلس با اشاره به اين كه سازمان حفاظت محيط زيست بايد از اختيارات و اهرم‌هاي قانوني خود بهره بگيرد و نهادهاي مختلف را مجاب كند تا مانع فعاليت عوامل توليد آلودگي هوا شوند، اظهار كرد: بدتر از همه، وضعيت موتورسيكلت‌هاست كه انبوهي از سرب توليد مي‌كنند و مردم تهران هر روز آن را تنفس مي‌كنند.

لاهوتي با بيان اين كه بسياري از مردم تهران به دليل مماشات با عوامل تولید آلودگي هوا در خطر مرگ قرار دارند، تصريح كرد: در صورت برخورد جدي، مي‌توانيم اميدوار باشيم که از اين به بعد افراد كمتري به دليل آلودگي هوا در تهران فوت مي‌كنند.

وي در پايان با تأكيد بر اين كه اين مهم، مستلزم ورود جدي به حوزه آلودگي هوا و افراد و مراكزي است كه هوا را آلوده مي‌كنند، خاطرنشان كرد: شايد برخي ملاحظات در عدم برخورد با عوامل آلاينده هوا مؤثر باشد اما بدون ترديد هيچ ملاحظه‌اي بالاتر و مهم‌تر از حفظ سلامت و جان مردم وجود ندارد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: