جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 29 تير 1394     
مفقود شدن عروس و داماد در سیل

 

فارس: محمدتقی ایرانی دقایقی قبل در گفت‌وگوی اختصاصی در کرج اظهار داشت: به دنبال جاری شدن سیلاب در جاده چالوس، متاسفانه برخی از روستاهای حاشیه جاده به ویژه در منطقه سیجان دچار آسیب جدی شدند.

وی افزود: در همان ابتدای وقوع طوفان، نهادهای امدادرسان برای کمک به حادثه دیدگان اعزام شدند اما به دلیل یک طرفه بودن جاده چالوس، خدمات‌رسانی و امداد به آسیب دیدگان و افراد گرفتار در حادثه، با مشکل مواجه است.

معاون استاندار البرز افزود: متاسفانه سرنشینان یک دستگاه پژو 206 که در جاده چالوس تردد داشتند، گرفتار سیل شدند.

ایرانی افزود: سه سرنشین این حادثه متاسفانه جان خود را از دست دادند که یکی از سرنشینان خانمی حدود 30 ساله بوده است و اجساد دو  کشته دیگر را نیز از آب بیرون آورده‌ایم. بنابراین تا این لحظه تعداد قطعی کشته شدگان حادثه سیل به پنج نفر رسیده است.

وی اعلام کرد: همچنین حداقل 20 دستگاه خودرو نیز گرفتار سیلاب شدند که تلاش برای امدادرسانی به سرنشینان آنها ادامه دارد و نمی‌دانیم که آیا این خودروهایی که به همراه سیل به داخل رودخانه کشیده شدند، دارای سرنشین بودند و یا سرنشینان آنها توانستند خود را نجات دهند.

معاون استاندار البرز گفت: هم اکنون نیروهای امدادی به ویژه فوریت‌های پزشکی، هلال احمر و بسیج در تلاش برای کمک به حادثه دیدگان هستند، ضمن اینکه حدود 30 دقیقه پیش اکیپی دیگر برای چندمین بار به منطقه اعزام شده که این تیم مجهز به سیستم‌های روشنایی است.

ایرانی گفت: با توجه به اینکه در منطقه دید کافی وجود ندارد، نیاز به سیستم‌های روشنایی داریم. به عنوان نمونه صداهایی برای درخواست کمک از رودخانه کرج می‌شنویم، اما به دلیل نبود سیستم روشنایی، امدادرسانی با کندی پیش می‌رود.

وی روستای سیجان در حاشیه جاده چالوس را به عنوان یکی از روستاهایی نام برد که خسارت بسیار دیده است و چندین خانه نیز در این روستا تخریب شده و نجات ساکنان روستا ادامه دارد.

فرماندار کرج گفت: مشکل بسیار جدی است و متاسفانه صبح دوشنبه ابعاد بیشتری از این حادثه مشخص می‌شود. به عنوان نمونه گزارشی را دریافت کردیم که یک عروس و داماد در زمان سیل گم شده‌اند و نجات آنها در دستور کار قرار گرفته است.

وی اعلام کرد: متاسفانه یک طرفه بودن جاده چالوس مانع امدادرسانی به حادثه دیدگان شده است. هم‌اکنون در جاده‌ای که 12 هزار خودرو گنجایش دارد، بیش از 100 هزار خودرو حضور دارد. مردم نیاز به کمک دارند و روستاهای جاده چالوس در محاصره سیل هستند و از سوی دیگر مسافرانی که در حال بازگشت هستند، راه امدادرسانی را بسته‌اند.

معاون استاندار البرز گفت: بارها گفته بودیم که این یک طرفه شدن جاده چالوس مشکل‌ساز است و متاسفانه امروز و در زمان وقوع حادثه، مشکلات نمایان شد.

ایرانی درباره نحوه امدادرسانی نیز گفت: متاسفانه برخی از آقایان مدیرانی که عضو ستاد بحران هستند، در مرخصی بوده و مجبور شدیم نفرات دوم و سوم این دستگاه‌ها را احضار کنیم و هم اکنون در فرمانداری کرج حضور داریم و تا هر زمانی که نیاز باشد برای مدیریت حادثه بیدار خواهیم ماند.

فرماندار کرج اعلام کرد: بیمارستان شهید باهنر کرج برای درمان حادثه دیدگان تجهیز شده است. بیمارستان شهید مدنی کرج نیز اگر چه ظرفیتش پر شده، برای این موضوع در نظر گرفته شده است و مقرر شد که هلال احمر در حیاط بیمارستان چادر زده و مصدومانی که دچار ضایعه نخائی و ضربه مغزی هستند، به این محل اعزام می‌شوند.

وی با اشاره به تجمع برخی از خانواده‌ها در ورودی جاده چالوس نیز گفت: این افراد نگران هستند و می‌خواهند برای نجات خانواده‌های خود به منطقه بروند و همین امر نیز مشکلاتی را برای امدادرسانی ایجاد کرده است.

فرماندار کرج در پایان از مردم خواست تا ضمن حفظ آرامش، راه را برای نیروهای امدادی باز کنند.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: