جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 25 تير 1394     
فواید مصرف برنج آب‌کش‌شده

تسنیم:مهراد میرکریمی متخصص طب سنتی اظهار کرد: برنج مولد خلط صالح است و دارای ارزش غذایی بالایی است.

به‌گفته وی بهتر است که برنج آب‌کش شود زیرا برنج زمانی که در آب گرم زمانی می‌جوشد اخلاط لزجش خارج می‌شود که باعث فرایند هضم بهتر معده می‌شود.

این متخصص طب سنتی افزود: برنج کته بهتر است که خالی تهیه نشود و در طبخ آن از سبزی‌هایی مانند شوید, بابونه و زیره استفاده شود چرا که خواب‌آور خوبی است و شمالی‌ها این تجربه را دارند.

میرکریمی اضافه کرد: برخی از نانوایی‌ها در تهیه نان از بذرهای گیاهی استفاده می‌کنند و روی نان می‌پاشند مانند کُنجد که به بالابردن ارزش غذایی کمک می‌کند.

وی بیان داشت: در خراسان و مازندران روی نان‌ها رازیانه می‌پاشند، یا در سمنان و شاهرود نانی از شیر درست می‌کنند که در نان سیاه‌دانه اضافه می‌کنند.

این متخصص طب سنتی عنوان کرد: بعضی مواقع به‌خاطر تعداد زیاد مراجعه کنندگان نان را خشک می‌کنند, نانی که خمیرش زیاد است, به سیستم گوارش آسیب وارد می‌کند و هضمش مشکل است.

وی افزود: افراد انواع نان را مصرف کنند، دقت داشته باشند که نان خوب پخته شده باشد و برشته و سیاه شدن نان زیاد مناسب نیست. همچنین مراقب باشند که نانی که خریداری می‌کنند, خمیر نباشد.

دیدگاه طب سنتی درباره کنجد

میرکرمی پاسخ داد: کُنجد از دیدگاه طب سنتی مفید است ولی نباید زیاد استفاده شود.

این متخصص طب سنتی ادامه داد: در طب سنتی علاوه بر گرمی و سردی اصطلاحاتی مانند غلیظ و لطیف وجود دارد که از دیدگاه طب سنتی کنجد غلیظ است و هضم آن سنگین و فرایند هضم در معده طولانی است، بنابراین بهتر است که کمتر مصرف شود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: