جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 12 خرداد 1393     
رئیس دانشگاه محیط زیست:
شهروندان تهراني نفس راحت بكشند

به گزارش شهرداری نیوز،رئيس دانشگاه محيط زيست معتقد است که اين روزها هواي تهران نسبت به زمان مشابه در سال گذشته از كيفيت بهتري برخوردار است.

اصغر محمدي فاضل، رئیس دانشگاه محیط زیست با ابراز خشنودي از افزايش كيفيت هواي تهران در روزهاي جاري گفت:‌شرايط توپوگرافيك تهران به نحوي است كه امكان تبادل هوابراي رفع آلودگي‌ها وجود ندارد و باعث مي‌شود بخشي از آلاينده‌ها درهواي تهران بايستد.

وي افزود:‌ اين شرايط زماني كه با تغييرات كوتاه مدت آب و هوايي مواجه مي‌شويم مي‌تواند عليه يا به نفع  شرايط ايده آل تهران اثر داشته باشد. به عنوان مثال اگر در بلند مدت شرايط هوا با سكون همراه باشد موجب افزايش تمركز آلودگي‌ها در شهرتهران شده و يا اگر وزش باد باشد مي‌تواند براي رفع آلودگي هوا موثر باشد‌.

 اين كارشناس محيط زيست با بيان اينكه سه عنصراصلي موجب شده تا هواي تهران نسبت به زمان مشابه در سال گذشته بهتر باشد افزود:‌ يكي از عناصر وزش باد است كه طبيعتا هر مقداري تلاطم هوا و وزش باد در شهر تهران بيشتر باشد مي توانيم اميدوار باشيم كه مقدار كمتري آلودگي در شهرتهران باقي مي ماند. در طول دوماه ابتدايي سال جاري تا امروز شاهد مقدار قابل توجهي وزش باد هستيم.

محمدي فاضل ادامه داد: عنصر ديگر مقدار مصرف سوخت و تردد وسايل نقليه است كه اين روزها  به شكل واضح نسبت به زمان مشابه در سال گذشته شاهد كاهش عبور و مرور وسايل نقليه شخصي هستيم كه به دنبال آن با كاهش ترافيك هاي سنگين روبه رو بوده و اين موضوع كاهش مصرف سوخت را نيز به دنبال دارد.افزايش قيمت سوخت  و بهبود كيفيت وسايل حمل و نقل عمومي هم شايد يكي از دلايلي باشد كه شهروندان را كمتر به استفاده از وسايل نقليه شخصي ترغيب مي كند و به دنبال آن با افزايش كيفيت هوا روبه رو هستيم.

به گفته رئيس دانشگاه محيط زيست عنصر سوم در كاهش آلودگي هواي تهران، بهبود تكنولوژي و كيفيت سوخت توليدي است. اگر سوخت پاك تري ارايه شود با توجه به حجم بالاي مصرف سوخت در تهران اثر مثبت به همراه دارد.

وي معتقد است: مجموعه اين عوامل مي تواند به عنوان اثر كوتاه مدت در كاهش آلودگي هوا موثرباشد اثر اين عوامل موقتي و گذرا است وتا زماني  كه در قالب يك برنامه جدي با هماهنگي همه دستگاه ها اقداماتي در جهت كاهش آلودگي هواي تهران انجام نشود نمي توان به پايداري كيفيت خوب هواي تهران اميدوار بود. 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: